• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

SATS är en gymkedja och när man går in där sätter man på sig skoskydd för att inte smutsa ned golven .. men det blir skitigt i allafall.

• porchez

och skoskydd i ett ord ska det så klart vara

Här omkring kallas det för sockiplast, vilket för mig är helt fel, för det är ju strumpor med plastat undersida som småbarn har för att de inte ska halka.

Sen skrev en kompis på FB; sockerplast. Vilket blir ännu mer fel.. haha!

• porchez

ahh okej då förstår jag, jag såg framför mig hur folk hade skoskydd på sig i träningsmaskinerna
    är nog lite trött och tänker segt idag

• muggles

Tack för era berättelser AM och Telis! De är ganska lika Jag känner igen delar av det från min op i januari. Jag fick faktiskt blodtrycksfall av epiduralen vilket var rätt obehagligt och då tutade de i mig en massa lugnande så jag var rätt borta under proceduren. Det enda jag minns är i stort sett att den gode Sverker lutade sig mot mig efter op och sa "allt gick bra". Och sedan har jag lite suddiga minnen av korridorstak när de körde sängen till uppvaket (ni vet precis så där som man ser på film ). Men jag vill ändå inte ha snitt

• muggles

Porchez: det är som att väldigt många säger 'vattenkoppor'...
    Skit med killen. Men du vet nog innerst inne hur det kommer att sluta... Killar är ju inte annorlunda mot oss tjejer på det viset - är man intresserad så hör man av sig omedelbums.

Lappis: spännande med jobberbjudande! Bara han inte är fortsatt snål i kommande löneförhandlingar? Hur är det nya jobbet med f-ledigt och så?

AM: grattis till seger mot Y förresten! Va, hur kan man bygga in duschkabin och toa i ett vanligt rum - är han helt från vettet?

Sept: jippieeee för KUB-resultat!!!

• Lapinette

mugglan - han kan ju knappast neka mig föräldrarledigt under svensk lag! Sen är han så dum eller bryr sig inte för han frågade aldrig om barn. Vi disktuerade hans barn, min mamma etc. Vi känner ju varandra väl så han kunde ha frågat som en vän, inte som en ev. kommande chef utan att det hade känts konstigt. Jag skulle kunna ge 100 % i ett år men sen blir det stopp med det . Och självfallet är det endast intressant om de kan ge mig den lönen jag kräver. Intresserad verkar han dock vara eftersom nästa möte med ordförande i styrelsen redan är bestämt om en vecka.

• Lapinette

Ska kanske tillägga att han förhandlar med en fd kollega till mig och hon och jag har kontakt med varandra. Vi kan absolut tänka oss att jobba tillsammans igen. Skulle inte hon vara intresserad så tror jag inte att jag heller skulle vara det. Men som sagt, vi får se. Jag måste kolla upp mer om företaget för i dagsläget vet jag inget alls, nästan.

• porchez

vad spännaden med jobbet Lappis.

En gammal kollega hörde av sig till mig idag, hon är en av dom som slutat hos oss pga. att cheferna är dåliga. På hennes nya jobb sökte de en ny receptionst, hon frågade om jag vill att hon skulle rekomendera mig. Så klart att jag vill men samma sak där så tror jag inte de vill erbjuda mig den lön jag vill ha, men det får vi ta då, om vi kommer så långt!.

• muggles

Lappis: nej jag menade inte att han skulle neka såklart. Förlåt, jag var otydlig. Men du har nämnt att på ditt nuvarande jobb skulle det funka så superbra att vara mammaledig/vara småbarnsförälder - hur funkar det på det nya? Nu är jag skitnyfiken på vad du begär i lön!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!