• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snartis

han var likblek och vägrar äta så dagis bara väntade på att han skulle kräkas
    sen har han varit lite smådålig hela veckan, snorig och blött näsblod varje dag.

• Telis

Muggles, jo jag använder SwiftKey efter ditt tips.

Koko, men var det inte ni pratade om? Jag pratar om dom pilarna som man kan navigera i texten med.

• Lapinette

Snartis - håller tummarna för icke-kräk utan att han bara är lite hängig ... så ni får komma iväg på er middag ikväll.

• Oms
    _koko_ skrev 2011-02-25 10:23:02 följande:
    omsan - 9e mars är det som gäller. Förstår att det känns lite tungt ekonomiskt med alla födelsedagar! Ni får öppna ett födelsedagskonto och spara under året.

Även jag är ett midsommarbarn, men eftersom jag tog ca 8 år på mig att bli till tror jag inte det hade så mycket med midsommar att göra.
    Ja jag har faktiskt funderat på detta! nu brukar det ju inte var så illa vajre år, detta år påverkas ju av föräldraledigheten i januari, dotterns sjukt dyra present med resa o konsert samt massor med andra extra utgifter denna månad (har gjort en krona hos tandläkaren och det e inte billigt... tror vi har extra utgifter på nästan 20.000kr denna månad... HELT GALET!!

jaja, nu ska jag äta lunch
  • Oms

har pratat med specialpedagogen ang storan nu... utöver engelska och NO'n ska hon nu jobba med Matte på lovet...känns ju sådär kan jag tycka - det innebär att jag måste styra upp detta o kontrollera detta flera gånger varje dag från jobbet... kommer bli lagom stressigt....

14 MARS - då är dagen då överlämningne sker dvs dagen så jag, stora tjejen, hennes pappa, specialpedagogensa samt hela utredningsteamet träffas och pratar diagnos....äntligen!!! (specialpedagogen meddelade mig nu att de ringt henne och kollat om tiden passade och att de sen skulle skicka ut en kallelse till oss andra...

• fru AM

Hejhej itråden!

Underbart med bokat bord Koko!  Vad kul det ska bli! Om de vil att vi ska bestämma mat innan - som förra pången så hojta till!

Snartis: kul att byxgrejen funkar! Jag har bara använt minsta storleken på resårremsa - sedna köpte jag höööga mammabyxor, så himla skönt med mudd över magen (tyckte jag).

Apropå var/när man blev till så har min mamma upplyst mig om att jag blev till på min pappas födelsedag (de låg i skilsmässa men glömde väl bort sig just då). Sedan fattade inte min mamma att hon var gravid på ganska länge - trodde hn hade cancer eller liknande ... sen kom jag! Efter ett par år isär så flyttde de sedan ihop igen och gifte såsmåningom om sig med varann. Tror ni nte att det var min förtjänst?

Har hämtat klänningen nu - den blev faktiskt mkt finare än från början, vlilket jag berättade för sömmerskan och berömde henne (fast sa åt henne att hon måste ringa om det händer katastrofer i fortsättningen). Jag tvingade på henne pengar och vi skildes åt som de bästa vänner. Har köpt liten fånig aftonväska och allt börjar arta sig

Fredagsskål!

• Lapinette

AM - härligt med ett lyckligt klänningsslut!

• BrudSommar2006

AM, tjoho! Vilket lyckat slut på klänningshistorien, hoppas nu att kvällen blir riktigt lyckad också!

• Oms

AM - men så underbart! fast jag trodd e nog det skulle sluta så för det är väl sömmerska hon är? om än en väldigt klumpig sådan kul!

• BrudSommar2006

Å vad jobbigt, vad äta till middag. Måste ut och fredagshandla bara maken kommer tillbaka med bilen. Jätteusel planering att behöva åka till affären och stå i långa köer, suck. Sedan måste vi fixa tårta till imorgon lunch också och Iris simmar ju på morgonen så vi har någon timme på oss där mellan simningen och lunchen att åka och fixa det. Mamma tyckte vi kunde fixa det idag men det känns ju inte lika gott.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!