• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Tittski
    Lapinette skrev 2011-02-25 15:29:20 följande:
    EA - jag åt både nötter och kyckling till lunch (thai) ... fast nu är det då inte jag som ska bli gravid .. he, he! Fast värre saker kan man ju bli rådd att äta (minns mina örter jag kokade ... uuuhhh!).

Tittski - förstår att ni vill försöka naturligt men om barnlängtan blir väldigt svår och det inte funkar så finns det ett alternativ men då måste man även känna för det och ha TÅLAMOD!
    Ja tålamod är mycket har jag lärt mig av detta =0)
  • Tittski
    Fru E skrev 2011-02-25 15:24:32 följande:
    Lappis-tanten är på g, borde vara här de närmaste dagarna på tiden! Var andra vändan på akupunktur i middags och ska nu tydligen äta mycket kokos, kokosmjölk, nötter och kyckling
    Jag gick på öron akupunktur förut, otroligt avslappnande =0)
  • muggles

EA: hur gick det med lönesamtalet - skulle inte du ha det till veckan?

AM: härligt med klänningen - att den blev tom snyggare! Kul!

Snartis: vad surt om ni inte kommer iväg

Koko: men hade din HTC åäö som std på tangentbordet? För det hade inte min, så jag var liksom tvungen att ladda ner ngt.

Tittski: välkommen!

Tjejen som jag raggat upp fick jobbet! Kul!!! Äntligen en kvinnlig kollega som är tekniker också (de andra kvinnliga kollegorna jobbar med sälj så det är inte riktigt samma).

Själv har jag handlar "plockemat" till kvällens fredagsmiddag. Tänkte köpt St.Agur men det blev Svart Castello istället - fick provsmaka och föll som en fura. Plus min favvo Gruyere såklart. Och så lite kallskuret (kom på efteråt om jag kan äta det?).

Jag har jobbat hemifrån idag men var iväg på min månatliga nätverkslunch med fd kollegor (endast kvinnliga, det är därifrån jag plockat min nya kollega), en himla trevlig fredagstradition. Och sedan en tur till Systemet, Apoteket (Lactulosen nästan slut - kriiiis), och ICA. Shit, jag får verkligen sammandragningar om jag går en liten bit och om jag dessutom bär en systemkasse. Dags att dra ner på tempot ännu mer tydligen...

• Lapinette

mugglan - jag gillar din smak ! St Agur stod jag och tittade på men hon rekommenderade en speciell ost gjord på ko, får och getmjölk. Ska bli spännande! Och så gick jag in där (Vasastans Ost) enkom för deras Gruyere Reserva ... mums!

Skoj att hon fick jobbet!

• Tittski
    muggles skrev 2011-02-25 15:39:17 följande:
    EA: hur gick det med lönesamtalet - skulle inte du ha det till veckan?

AM: härligt med klänningen - att den blev tom snyggare! Kul!

Snartis: vad surt om ni inte kommer iväg

Koko: men hade din HTC åäö som std på tangentbordet? För det hade inte min, så jag var liksom tvungen att ladda ner ngt.

Tittski: välkommen!

Tjejen som jag raggat upp fick jobbet! Kul!!! Äntligen en kvinnlig kollega som är tekniker också (de andra kvinnliga kollegorna jobbar med sälj så det är inte riktigt samma).

Själv har jag handlar "plockemat" till kvällens fredagsmiddag. Tänkte köpt St.Agur men det blev Svart Castello istället - fick provsmaka och föll som en fura. Plus min favvo Gruyere såklart. Och så lite kallskuret (kom på efteråt om jag kan äta det?).

Jag har jobbat hemifrån idag men var iväg på min månatliga nätverkslunch med fd kollegor (endast kvinnliga, det är därifrån jag plockat min nya kollega), en himla trevlig fredagstradition. Och sedan en tur till Systemet, Apoteket (Lactulosen nästan slut - kriiiis), och ICA. Shit, jag får verkligen sammandragningar om jag går en liten bit och om jag dessutom bär en systemkasse. Dags att dra ner på tempot ännu mer tydligen...
    Vad jobbar du med om man får fråga??
  • Fossing77

Hinner som vanligt knappt läsa ikapp Flört Blev mest hungrig av allt prat om mumsiga ostar...Glad

Muggles - tjusig syn, magen i vädret och systemkassen i högsta hugg Skrattande Grattis till lyckad uppraggning med Flört

AM - hoppas kvällen blir full av glamour Glad skönt att klänningen löste sig till slut!

Här leker vi snorleken, dvs den som kladdar mest med sitt snor vinner. Just nu leder Mira som i 2 dagar haft en obligatorisk snor-elva under näsan och dessutom kräkts upp läskiga mängder snor. "Bara det kommer ut är vi glada", sa en klämkäck sköterska på barnmottagningen när jag ringde. He he.

Jag har råkat köpa brudklänning nummer 2... Aj då. Måste ju sälja en av dem, men måste prova först. Dagens i-landsproblem... Tungan ute

Idag har jag släpat mig till optikern och fått SVAGARE linser! Jag som bara fått sämre syn sedan 6:an fick helt plötsligt gå ner en o,25-poängare på skalan. Tänk vad hormoner kan göra, det berodde tydligen på graviditeter/amning sa optikern. Vi är för övrigt osäkra på om optikern 1. raggar på Calle, 2. raggar på mig, eller 3. klarar den schyssta proffsigt trevligt med en glimt i ögat vansinnigt bra. Ha! Rolig kille hur som helst.

Var hos BM och fick ny spiral och fick ett infall att låna vågen, har ju ingen här hemma. Fick gå av och på den 3 ggr för att fatta att den nog visade det jag faktiskt väger... 57 kg! Hur sjutton blev jag så liten? Det är typ 5 kg under min normalvikt... Det mesta förklaras nog av att småmonstren ätit upp tuttarna... Skrattande Men, men.. Nu vill jag äta smågodis bara för det... Crap!

Fick dessutom blommor av sambon idag.. En fin tulpanbukett och två murgrönor på ställning. Och han lagade omelett till lunch med. Utan att klaga. Jösses!

Trevlig helg på er förresten! Skrattande Och hejsan, hejsan till Tittski! Glad

• viktualia

Tittski - välkommen!!!

Omsan - jaaa provisens bussbolag är så high tech att långfärdsbussarna har gratis wlan! Mycket najs!

Är lagom mätt efter en stökig utbildningsdag, men nu är det helg till på onsdag!! Skål och fniss på er!!

• Fru E

Mugglan-du har så rätt så hade lönesamtal igår men med tanke på att vi hade senaste i september och öknïngen i år ligger på 0.7% så är jag inte optimistisk.......men fick framfört att jag ligger för lågt om man jämför med andra med min bakgrund så vi får se

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!