• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie

Tittar bara in snabbt för att önska AM en fantastiskt trevlig kväll! SkålSkönt att det löste sig med klänningen!

Vi får besök här vilken sekund som helst så jag hinner inte sitta här. Ska försöka skriva lite mer ikväll. Trevlig fredageftermiddag på er! SkålSkål

• Telis

Koko, nja jag vet inte vad du menar med scroll-knappar? Om man tänker på ett vanligt tangentbord så menar jag dom fyra piltangenterna. Scrolla brukar jag också göra med handen men sen är det ju omöjligt att få dit markören där man vill ha den. Jag har kanske för tjocka fingrar.

Ha det så jättebra ikväll ni som ska ut och äta på restauranger och på galamiddagar!

• Liten med Mindre

Trevlig kväll AM!

Sitter här o läser ikapp när jag borde sammanfatta veckan och fråga sista frågorna. Inser att jag måste prestera massor  med förslag till ledningsgruppen när jag kommer hem, och jag vet bara inte riktigt vad... Hjälp!

Nåja, det får väl lösa sig.

Känner mig totalt ifrånkopplad från världen och ursäktar mig att jag inte kommenterar så mycket.

Snartis - hoppas att du kommer iväg ikväll. Ibland blir de små liven ju bara lite sjuka - fast vi själva kräks inälvorna ur oss. Passa på att gå ut i så fall - innan ni blir sjuka med... (Vad hemskt det lät.)

Dags att göra sista nyttan före planet.

• Lapinette

Lunch, maken handla vin och jag gick och köpte favoritbrödet och sen steppade jag in hos tjejerna på Vasastans ost och kom hem med två dyyyra små bitar + deras hemgjorda kex (som är så goda och spröda till ost = bäst). Njuter verkligen av (just nu) att bo i dessa kvarter. Så härligt att vara hej och tjena med folk i de små butikerna/restaurangerna.

AM - sätta i dig pingviner?

• Tittski

Får man hoppa in här? Och även om man inte kan träffas irl får man va med ändå?

Är 28, skor 40, chocklad med marsinpan, bor ute på landet delux utanför halmstad, gifter oss den 4/6, inga barn och ser mörkt ut i framtiden med men vi hoppas =0) 

• Lapinette

Välkommen tittski! Får man vara så direkt och fråga varför det ser mörkt ut i framtiden? Vet inte hur mycket du läst här inne tidigare men jag är ofrivilligt barnlös och vi står i adoptionskö och väntar, längtar och åter väntar.

• _koko_

telis - Jag är visst lite dum i huvudet även idag, tack för förtydligandet.

tittski - Hej och välkommen! Jag är precis lika nyfiken som lappis, fast jag har fått två småttingar trots lite dåliga förutsättningar.

• Lapinette

Skrämde jag iväg Tittski?! Kanske var jag lite väl direkt ... klumpig kanin.

• Fru E

BS-måste bara säga att köp/fixa tårtan redan idag *BUMS* en tårta blir mycket godare om den får stå till sig i en dag eller två!

• Fru E

Mugglan-v27 redan wooohoooo vad tiden går fort för andra

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!