• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Och jag brukar säga att jag blev till på en kräftskiva vilket min mamma hävdar inte alls är sant.

• _koko_

lappis - Mmmm, kräftor. Ja, de försökte inte helhjärtat under åtta år, men skyddade sig inte heller. Ett missfall året innan också, men utöver det nada. Min mamma hade sannolikt också endometrios även om hon aldrig fick någon diagnos. Sen kom jag och brorsan med 1½ års mellanrum ungefär. Ganska efterlängtade.

(plötsligt händer det )

• muggles
    Oms skrev 2011-02-25 10:03:55 följande:
    tjohoooo på dig med! v.27!! sååå fort det gått! heja heja dig o ada o Beda - nu kör vi på så här i ca 6-8 veckor till va?!
    Ja gärna! Första delmålet är den magiska v28. Nästa delmål är v30 eftersom Sverker sa att "men då är det ju lugnt" och sedan är det bara bonus vad det blir. Jag hoppas ju på v32-34 men vi får se.
  • muggles
    Telis skrev 2011-02-25 10:21:01 följande:
    Koko, ja just sjutton, jag har laddat ner ett annat tangentbord. Då var det värt varenda en av dom 12 kronorna om inte pilarna finns på standardvarianten.
    Låter som Swiftkey eller? Det var det första som maken tyckte jag skulle ha och jag är väldigt nöjd! Ibland behöver jag bara skriva första bokstaven på ett ord så gissar den vart jag vill komma - väldigt snabbt att skriva sms på det sättet:
    "S" för "Ska", "v" för "vi", "s" för ses, "i" för "imorgon".
  • Snartis

Fredaaag och ikväll ska jag + maken till Divino ska bli så skoj

Sitter  med AM byxgrej och vad bra den funkar, så himla nöjd att kunna ha mina vanliga byxor Tusen tack igen AM Lillen där inne är oxå nöjd med tanke på hur vild den är just nu hahahah

Måste läsa ikapp lite nu

• Lapinette

Snartis - då det blev Divino! Tänkte på dig och kikade in där när jag åkte förbi med bussen här om dagen. Passerar där varje morgon på väg till jobbet. Ha en underbar kväll!

• _koko_

telis - Jodå, sökvägen är lite annorlunda bara.

muggles - Jag laddade också ner det när min tfn var ny, men gillade inte layouten då så jag tog bort den igen. Såg dock att den är annorlunda nu (eller så har jag ändrat uppfattning), så kanske ska ladda ner den igen. Fast gissar snabbt och ofta rätt gör den även utan swiftkey tycker jag.

• Snartis

happ nu ringde dagis, maken är och hämtar en sjuk Kicken. Kräksjukan går där och är det det så blir det väl inget ikväll

Faaaan...

• BrudSommar2006

Snartis, neeeej, har han kräkts eller är han dålig på något annat vis?

Fredag, hm, egentligen är ju helgerna rätt jobbiga, skönt måndag till torsdag när Iris är på dagis! Astrid vaknar ju klockan sex oavsett dag så det är ju inte så att man kan ligga och dra sig heller. Eller ja, fördelen är ju att en av oss kan ligga kvar en stund och sedan kan vi byta. Idag är Iris och maken på Junibacken, hon ville hellre åka till Pippi Långstrump än åka skridskor och det kan man ju förstå!

Hoppas att det kan vända igen då med Astrids badande, det är bara så sorgligt att hon blivit så hysteriskt rädd så hon skakar bara man börjar hälla upp vatten i baljan.

Lapinette, vad spännande med eventuellt nytt jobb!

Muggles, vecka 27, tänk, det går framåt!!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!