• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

Mugglan-du får skaffa en eldriven sparkcykel med korg

• BrudSommar2006

Det får bli inköp av färdig tårta imorgon för idag har vi helt enkelt inte kommit iväg.

Hej Tittski, jag försökte googla på AS men kom ingenvart men på bechterews gick det bättre. Däremot fick jag ändå inget grepp om det, det verkar vara något reumatiskt i ryggen? Det stod så mycket om hur allvarligt det kunde vara och att prognosen ibland var dålig beroende på olika omständigheter men jag fattade faktiskt ändå inte riktigt vad det kunde innebära mer än att man fick ont i ländryggen och kunde bli stel? Jag lyckades inte lista ut varför det var farligt att bli gravid eller varför man kunde få en massa missfall som i din kompis fall?

Hoppas AM har rikigt kul på partyt nu och har lyckats få något att äta vid det här laget. Är det egentligen tillåtet att vara vegetarian eller allergisk på sådana här tillställningar eller tar man vad man får? Jag tänker på typ Nobelfesten och så också.

Astrid är så himlans kvällstrött, trots att hon sover både förmiddag och eftermiddag. Visserligen sover hon bara en halvtimme eller så per gång på dagarna men hon vaknar ju när hon vill liksom. Sedan vaknar hon före sex på morgonen, tänk om hon kunde hålla sig vaken lite längre på kvällarna istället, suck.

• sweetstreet

Hej Alla Raringar!

Har inte hunnit in här på ett tag. Så jag har ingen koll på vad som hänt sedan sist. Har inte hunnit läsa ikapp alls. Det har varit veckan from helll.....
    Lilla tjejen varit sjuk sedan i lördags. Kräkts och haft feber om vartannat. TVÅ gånger under den här tide har maken och jag sagt till varandra att NU nu verkar det ha vänt. NU är hon nog på äg att blir frisk. MEN båda gångerna blev det återfall. Först med kräk och sedan med feber...

Jaja, NU verkar det ändå vara bra. Idag gick hon till dagis för första gången sedan förra fredagen. och de har inte ringt så jag gissar att hon klarade det hela bra. Redan igår hemma verkade hon som vanligt men med två bakslag inom loppet av en vecka vågar man ju inte ritkigt hoppas....  

Till något annat.
    Min tant har fortfarande inte kommit!!!!!!!
    Om ngn minns så testade jag ju redan förra veckan. Dock 4 dagar före utsatt tid. Då minus.
    Väntade sedan in tanten som borde kommit nu i början av veckan. Men när hon inte dök upp testade jag på självaste bim-dagen. Men återigen ett minus!!!
    Så jag var rätt säker på att det inte var något vilket var rätt skönt eftersom jag helt slutade noja då...
    Plus att Lilltjejens sjuka gjorde att jag iten ens riktigt hann fundera så mycket på kroppen. MIN kropp alltså. Eftersom alt fokus låg på hennes kropp....

Men tanten har ju för bövelen fortfarande inte dykt upp!!
    Så nu börjar jag noja igen. 
    Har räknat i kalendern och funderat hit och dit över NÄR min ÄL egentligen kan ha skett. Och så kollat in datumen då vi sexade på.

Det hela känns helt kansigt.
    Eftersom jag testat på bim-dagen men det var negativt så måste min ÄL varit sen. Gissar jag? och OM den var sen tycker jag itne att jag borde blivit gravid med tanke på vilka dagar vi hade sex.
    Å andra sidan jag VET rent teoretiskt att simmare kan leva en vecka i livmodern, men det känns HEÖT absurdt att det skulle vara så med tanke på alla problem vi hade med att bli gravida trots fanimej tandbortsex 10 dagar kring ÄL tidigare.....!!!!

Så näe, jag fattar inte.
    Nu har jag bestämt mig för att inte testa förrän antingen på söndag eller i början av nästa vecka.
    Om tanten hinner komma innan dess så vet jag ju. Och om inte så BORDE det ha gått såpass lång tid att testet borde visa något annat än minsu OM det är nå´t.
    Eller vad säger ni kloka kvinnor här??????????

• sweetstreet

Äsch
    Sådant här gör en ju helt jävla kollrig!!

Jag stod på apoteket här och kollade in gravtester inna jag testade förra veckan. det fanns inga 2-pack vilket var vad jag tyckte var ett lagom nummer...

Ett var 5-pack!!!  
    Men DET tyckte jag verkade helt galet mycket!!!!!
    Nu såhär i efterhand känner jag att jag skulle kunnat testa upp ett 5-pack hahahahaha!

bara på ren noja!

Men jag köpte alltså ett 3-pack därmed en sticka kvar.

Fan vad jag känner mig weird.!
    DENNA sits hade jag verkligen ALDRIG trott jag skulle hamna i. 

• Fossing77

sweet - Oj! Vad spännande! Jag hade nog testat en gång om dagen tills jag fick nåt vettigt ur testet. Flört Men allvarligt... Vissa har ju låga nivåer av hcg-hormoner i början så det kan ta några dagar extra innan det ger utslag. Eller så är tanten bara förvirrad och har tappat räkningen. Hoppas du får någon klarhet i det snart Glad

• Tittski
    BrudSommar2006 skrev 2011-02-25 21:40:14 följande:
    Det får bli inköp av färdig tårta imorgon för idag har vi helt enkelt inte kommit iväg.

Hej Tittski, jag försökte googla på AS men kom ingenvart men på bechterews gick det bättre. Däremot fick jag ändå inget grepp om det, det verkar vara något reumatiskt i ryggen? Det stod så mycket om hur allvarligt det kunde vara och att prognosen ibland var dålig beroende på olika omständigheter men jag fattade faktiskt ändå inte riktigt vad det kunde innebära mer än att man fick ont i ländryggen och kunde bli stel? Jag lyckades inte lista ut varför det var farligt att bli gravid eller varför man kunde få en massa missfall som i din kompis fall?

Hoppas AM har rikigt kul på partyt nu och har lyckats få något att äta vid det här laget. Är det egentligen tillåtet att vara vegetarian eller allergisk på sådana här tillställningar eller tar man vad man får? Jag tänker på typ Nobelfesten och så också.

Astrid är så himlans kvällstrött, trots att hon sover både förmiddag och eftermiddag. Visserligen sover hon bara en halvtimme eller så per gång på dagarna men hon vaknar ju när hon vill liksom. Sedan vaknar hon före sex på morgonen, tänk om hon kunde hålla sig vaken lite längre på kvällarna istället, suck.
    Det är en reumatisk rygg sjukdom, det är de att tar på ryggen att gå bära ett barn i magen, sen är kroppen så påfrestad av att ha inflamationer längst hela ryggraden att kroppen orkar inte med mer änså...som när man är sjuk i 40 graders feber då orkar inte kroppen så mycket mera..samma som med detta kan man säga...Och det är därför och i extremt stor utsträkning alla medeciner såklart med...min läkare vill inte jag ska bli de för att sliter för mycket på min rygg att bli gravid sen måste jag sluta med alla mediciner undertiden vilket inte är alls bra..och dom vet inte hur medcinerna påverkar fostret än om jag skulle bli de heller..
  • Tittski

Sweet, Oj 5 pack låter väldigt mycket, men är ju så att jag förut nästan testa varje dag. då kan de nog va bra ;) Håller tummarna för dig!!

• Tittski

Måste fråga er brudar, är de någon mer än jag som stör sig på alla som säger sig ha så perfekt förhållanden?? Vårat är inte de och är fullt medveten om de man vi älskar varandra och ska gifta oss för de =0) Måste bara få spy ut de lite blir sååååååå irriterad på folk som säger sig ha de...och speciellt när dom är nykära..men shit de tyckte vi med då..men sen fick vi en helt annan säkerhet i förhållandet och växte upp....men vissa inser aldrig bristerna i sin egna vardag......hur fan kan man blunda så hårt?? Shit va irriterande!!! Nu har jag fått ur mig..tack tjejer ;)

• Fossing77
    Tittski skrev 2011-02-25 23:42:13 följande:
    Måste fråga er brudar, är de någon mer än jag som stör sig på alla som säger sig ha så perfekt förhållanden?? Vårat är inte de och är fullt medveten om de man vi älskar varandra och ska gifta oss för de =0) Måste bara få spy ut de lite blir sååååååå irriterad på folk som säger sig ha de...och speciellt när dom är nykära..men shit de tyckte vi med då..men sen fick vi en helt annan säkerhet i förhållandet och växte upp....men vissa inser aldrig bristerna i sin egna vardag......hur fan kan man blunda så hårt?? Shit va irriterande!!! Nu har jag fått ur mig..tack tjejer ;)
    Det här diskuterades för ett tag sen har jag för mig. Tror väl inte att det perfekta förhållandet egentligen existerar, det är inte det lättaste att jämka ihop två människor med allt vad det innebär. Jag erkänner rakt av att jag ibland vill ha ihjäl karln (han vill säkert ha ihjäl mig med ibland) men visst älskar vi varandra för det. Det är mest synd om de som känner att de måste "visa upp" hur perfekt allt är, för det betyder oftast att det är långt ifrån perfekt. Jag tror man får acceptera att vi trots allt "bara" är människor och att det inte alltid är så lätt som man önskar. Glad
  • Fossing77

MEN! Jag kom på en sak till! Någon måste ha lurat i alla karlar något när det kommer till sex! Som tjej vet man ju ofta ganska mycket om sina tjejkompisars sexliv, i alla fall i formen av hur ofta det sker. Killar pratar nog inte så tror jag, för Calle är fortfarande vid 33 års ålder övertygad om att alla andra har sex minst varje dag och helst ett par gånger extra på helgen. Om jag hävdar att så nog inte är fallet så tittar han på mig som om jag sagt att jorden är platt Flört Mörkar killarna sanningen för varandra eller väljer de att säga så bara för att kanske få till det lite oftare själva? Nåt att fundera på.... Flört

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!