• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fossing77
    Telis skrev 2011-02-26 10:53:01 följande:
    Aaaaaaaaaah, höll på att glömma!

Hjärta Hjärta Hjärta  Dom allra varmaste lyckönskningarna och gratulationerna till Piggelin med make idag!!! Hoppas ni får en alldeles underbar dag!  Hjärta Hjärta Hjärta
    Ja just det ja!! Jag hejjar på med! Ha en häääärlig dag! {#emotions_dlg.flower}
  • BrudSommar2006

Telis, vi försöker hålla henne vaken till åtta men det är svettigt och det slutar oftast med att vi blir tvungna att lägga henne halv åtta för då står hon och skakar i grinden till trappan och gråter och vill upp till sin säng. Då har hon varit grinig sedan bra länge också. Ibland när hon sovit mycket på dagen är hon i och för sig mer svårsövd på kvällen men överlag är det det som gäller.

Ja AMs rapport på FB var rätt så knapphändig, vill också höra mer! Fast nu ska vi ut till mina föräldrar och innan dess måste det köpas tårta så fort maken och Iris kommer hem från simningen och sedan är vi borta tills ikväll så jag får tydligen ge mig till tåls.

Sweet, om ÄL var rejält sen gör det ju cykeln extra lång i sig så det blir väl vänta och se som gäller. Om lilltjejen inte hade slutat kräkas så hade jag föreslagit urinprov men nu verkar det ju ha löst sig ändå?

Tittski, aha, ja då hjälper det väl inte att maken vill försöka få egna barn ändå då, om det inte kommer fungera i alla fall. Trist. Gissar att det också är som Lapinette säger att man inte får ha någon sådan sjukdom för att adoptera oavsett makens BMI och om han nu skulle gå ner i vikt för att bli accepterad. Fast nu verkade det ju inte aktuellt för er i alla fall då om maken inte vill adoptera. Å andra sidan, om köerna är fyra år långa som ju verkar vara fallet kanske ni skulle ställa er i kö i alla fall och sedan fundera vidare. Ja, om ni nu får det vill säga?

Lapinette, är det ikväll den perfekta middagen ska tillagas?

• Tittski

Jag tror killar mörkar sanningen med sex för varandra DELUX..vet ju att min karl får de låta utåt som om vi har sex gämt..och vi har inte haft sex i år ens...vet ju om mina tjejkompisar sexliv lite med och de låter mer än vad det är där med även om de har normalt sexliv *ler* Så tror de, sen tror dom vi inte pratar om de *hehe*

Ja de där med förhållanden och insikt kommer nog med åldern och hur länge man varit ihop..nykär brukar de vara lite kräk varning på *hehe*

Brudsommar:  Jag har frågat honom om vi inte ska ställa oss i kö till att adoptera men han vill inte göra de och då får jag ju förstå de. Och jag känner att får vi inga barn är de trist men inte mer än att inse de och gå vidare jag älskar honom mera och han mig mera än tanken på barn =0) 

• viktualia

Aaaaaaa - att jag glömde!!! Grattis- och lycka till-kramar till Piggelin!!!

Själv är jag nu på väg på utflykt och lovar att ta med mig några extra kramar!!!

• Lapinette

Just det! Piggelin - hoppas dagen blir lika underbar som ni hoppats! Grattis!!!

Och så får jag inte glömma att en väninna fyller 40 år idag ...

BS - perfekt kommer den inte att bli men vi gör så gott vi kan.

Telis - här kommer menyn. Såg något om lantchips med creme fraiche och löjrom till skumpan i SvD idag och tänkte nog prova det. Sen blir det sparris med parmesan, basilikaolja och paprikaolja à la Rolfs Kök. Därefter kör vi halvåtta hos mig - torsk i gömma och till sist blir det favorit i repris, limemarinerade jordgubbar (om vi hittar några) på vit chokladmousse med en bädd av digestivekex.

AM - verkar fortfarande lida av sviterna från igår .

• snaily

Lappis
    Sluuuta, jag dreglar över tangentbordet!!

Ha så skoj på tråddejt, Vickan och gänget!

Lycka till Piggelin med (snart!) make!!

Nenne - hoppas du är frisk och orkar flåsa på i spåren idag, lycka till där också!

AM
    Undrar också hur kalaset var?! Härligt att det ordnade sig med klänningen.

Sweet
    Knepigt med utebliven tant... och lite spännande också!

Idag är jag sjukt trött efter en väldigt lång dag med jobbkollegorna igår - jag och Yngla blev upphämtade kl 8 på morgonen och kom inte hem förrän vid midnatt igen... Men skoj var det, körde halkkörning, iscart och riktig rallybil på is! Funderar på en helt ny karriär som rallybrud... Och Yngla skötte sig galant, sov i vagnen två långa pass medan vi lekte på isen (snälla kollegor som rullade vagnen hela tiden när jag inte kunde). SOL hade vi också, helt underbart.

• Oupsie

Halloj i trådenCool!

Piggelin, oohh hoppas att ni får en helt fantastisk dag!Hjärta{#emotions_dlg.flower}.

Trevlig tråddejt, ni som är med!

Själv fick jag ett bryt i morse, eller snarare förmiddags, vilket resulterade i att maken erkände att han hade "tänkt fel" och sa till mig att gå och sätta mig vid BT en stund. Men nä, för nu skriker Daisy så det är väl bara att ta fram brösten så hon får äta. Äta, äta, äta, känns inte som att jag göra annat än att mata henne.

Hade sett fram emot en lugn och skön helg. Sen, igår, ringde svärmor, "är det ok om vi kommer på lördag?" "Lördag? Imorgon?" "Ja, just det ja.". Så snart kommer svärmor, makens två systrar, en svåger, tre barn och en hund. Lugnt kommer det inte att bli... Men det får bli som det blir, imorgon så kanske vi kan få ta det lugnt. Inte för att det har varit så himla mycket att göra i veckan, men det har varit något att fixa varje dag så bara att få vara hemma en dag, utan att behöva åka iväg någonstans hade varit riktigt skönt.

Mata bebis var det... kanske hinner in en stund imorgon, om inget oförutsett inträffar.

Trevlig helg allihopa!

• viktualia

Har varit på supermysig tråddate med de goa damerna Snorkis och Porchez!!!! Tänk att den här tråden rymmer så många goa människor!!! Det enda sur är att jag för en gångs skull hade haft tid att gå på stan, men så pigg är inte foten. Jaja, dags att ånga hemåt och glädjas över att det finns så trevliga trådisar så nära mig!!

• Fossing77
    viktualia skrev 2011-02-26 15:04:16 följande:
    Har varit på supermysig tråddate med de goa damerna Snorkis och Porchez!!!! Tänk att den här tråden rymmer så många goa människor!!! Det enda sur är att jag för en gångs skull hade haft tid att gå på stan, men så pigg är inte foten. Jaja, dags att ånga hemåt och glädjas över att det finns så trevliga trådisar så nära mig!!
    låter supermysigt! :)
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!