• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Klockarbol

Tjoho'ar jag också för septembers fina KUB Glad

Mugglan/Snorkis - för min del helt ok att skicka vidare. Fast det är nog en rätt osammanhängande berättelse Skäms

Yngsta tillbringar sitt sportlov hos mormor liggandes i nära 40 graders feber för 3e dagen
    Fast bättre där än hemma för efter flera nätter med runt -25 så har vi ruskigt svårt att hålla värmen inne!

I går provade jag något nytt. Jag låg på rygg på en brits och svimmade när jag fick akupunktur i mina händer Förvånad
    Jag har inte speciellt lätt att svimma trots mitt låga blodtryck men får konstatera att det inte alltid funkar att "andas sig ur" all sorts smärta...
    Nu gör vi paus ett tag (har fått 4 behandlingar på 2 veckor) så mina hyperaktiverade punkter får sansa sig lite. Å jag går mest runt som ett fån och är lycklig över att kunna använda eltandborsten igen

Vikt- och nyttighetspratet i tråden inspirerade till en blandad sallad till lunch idag "känner mig duktig". Och för att inte överdriva nyttigheten så kompletterade jag med en rejäl sudd fetaost

I övrigt suger livet rejält även om det för stunden råder viss ro och konstruktivitet. Hävdar fortfarande att det är överreklamerat att bli vuxen.

Massa kramar till tråden som tack för att ni håller mig sällskap när jag smyger runt i kulisserna.
    Dags att jobba igen kan tänka.

• fru AM

Helt ok om Snorkis skickar mitt snitthistoria vidare till dig, Muggles. Äsch, jag kan inboxa dig  direkt vet ja!

• Soldemor

Skall ha första hellediga helgen denna månad! I morgon blir det spinning, på lördag ännu en sväng t Ikea, denna gång för att köpa lite lampor och titta på skjutdörrsgarderober. Tvätta på lördag em och på söndag skall jag på årsmöte med kattklubben vi är med i, sedan jympa på kvällen. Mitt emellan blir det väl lite mer uppackning av kartonger och så...om inte bokreapaketet kommer med posten, då blir det nog inte för mycket gjort.

• fru AM
    start september skrev 2011-02-24 12:20:06 följande:
    Kort inspel: KUB genomlevt - och allt såg bra ut! Helt ok siffror och fin nackspalt. är i 12+3. Tjoho!
    Härligt!!! Stor kram!
  • fru AM

Kan meddela att klänningshistorien verkar få ett lyckligt slut. Hon syr på lite annat jox istället för de smälta plaststenarna ... Blir inte så glittrigt runt höfterna nu, snarare brons och mörkbrunt, men jag insåg att det kanske är bra då det kanske inte är den kroppsdel jag vill framhäva mest. Kanske fanns det en mening med att det blev som det blev - så tänker jag.

Har varit och köpt ett ursnyggt halsband + ett bonusarmband i glittrig strass (halsbandet från 30-talet med fint skimmer i). Maken har bokat frack. Nu är jag på G igen!

• Lapinette

September - STORT GRATTIS till fin, fina sifforr!

AM - hur går det på klänningsfronten? Finns det ingen back-up (annan klänning) som du kan använda?

Ego - måste uppdatera mitt CV trots att jag tror att han satt i halsen när jag talade om vad jag har i lön (den har höjts nåååågot sen han var min chef, snålnjäp). Och jösses vad jag satt och skröt .. nästan så jag skäms lite så här efteråt och så lät jag honom betala för lunchen! Som sagt, en kort resumé av en (faktiskt) trevlig lunch med min fd chef som verkar vill bli det igen (chef till mig alltså ... inte älskare som han en gång i tiden trodde när han då anställde mig).

• Soldemor
    fru AM skrev 2011-02-24 13:30:33 följande:
    Kan meddela att klänningshistorien verkar få ett lyckligt slut. Hon syr på lite annat jox istället för de smälta plaststenarna ... Blir inte så glittrigt runt höfterna nu, snarare brons och mörkbrunt, men jag insåg att det kanske är bra då det kanske inte är den kroppsdel jag vill framhäva mest. Kanske fanns det en mening med att det blev som det blev - så tänker jag.

Har varit och köpt ett ursnyggt halsband + ett bonusarmband i glittrig strass (halsbandet från 30-talet med fint skimmer i). Maken har bokat frack. Nu är jag på G igen!
    Vad skönt att höra, hoppas festen blir trevlig!
  • fru AM

Lappis: det har löst sig - och nej, jag hade ingen annan klänning. Senast jag var på fracktillställningar var tjugo (20) år sedan och jag väger numera 10 kilo mer.

Men som sagt allt är bra igen! (tills sömmerskan ringern igen och har bränt hål på klänningen elelr så)  

• Lapinette

AM - vad härligt att det har löst sig. Har du sett resultatet?

• BrudSommar2006

AM, hon måste ju ha tyckt att det var väldigt pinsamt - får man hoppas.

Ore, tack för äpplen!

Min zumba-dvd har kommit nu, fast jag har inte öppnat kartongen än, ska prova lite här hemma och se om det är något jag kan klara av. Misstänker att ett helt pass blir för mycket men då är det ju bra att man kan trycka på stop när man vill. Samtidigt är det lätt att trycka på stop-knappen vid minsta motgång då också förstås...

September, vad kul med så bra värden!!

Koko, visste inte att vissa körde med laser, tydligen finns det något jag inte provat än.

Undrar vad maken ska hitta på med Iris imorgon, det är skönt när de är ute på någon heldagsaktivitet så man slipper hålla hela familjen med lunch, samtidigt vet jag att hon nog vill åka skridskor och det tar ju inte så särskilt lång tid med hennes tålamod.

På lördag ska vi fira jul med mina kusiner och barnen ska byta julklappar, det ni. Plus att vi tar Astrids födelsedag samtidigt. Tror det blir haggis om den hinner komma. Typ som ett försenat Burns-firande och allt annat på en gång. På söndag ska vi klippa oss allihop, det behövs verkligen, barnen har luggar som går ner över ögonen.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!