• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM
    porchez skrev 2011-02-23 21:19:04 följande:
    AM - det gör absolut inget, tog inte illa vid mig så, jag bara väger dina ord mot det som tex. Snorkis skriver.
  • BrudSommar2006

Sitter och tittar på Melodifestivalen, har inte haft tid förrän nu och Eric Saades låt är ju så himla lik en låt med Evan, tycker det känns som om var och varannan låt är låtstölder den här omgången.

• BrudSommar2006

Hej AM, där var du ju! Iris är ju så stor så hon har ju rätt stora fötter, 30. Hur blir det med klänningen nu då, inte ska du väl skippa kvällen? Hon får väl fixa till det, klantskallen.

• fru AM

Hej BS ! Jag får se hur jag gör med balunsen - ska till sömmerskan imorgon och se över mina alternativ. Frågan är om jag litar på henne tillräckligt för att låta henne försöka igen ... Ett annat alternativ kanske är få pengarna tillbaka för alltihop och sedan jaga rätt på en hyrklänning. Just nu har jag mest tappat sugen och vill inte gå. Får bolla med maken när han kommer hem från sin jobbgrej.

Aha -vad synd Livia har lite mindre fötter, så inget urvuxet finns att tillgå.

• BrudSommar2006

AM, men hon hade sytt bra va? Det var när hon spillde på den som eländet började väl? Hon borde kunna klara att fixa något bara hon kan sy tycker man? Jag vill ju att du ska gå, glammigare än så här blir det ju inte här i tråden!!!

Jag misstänkte att Iris skulle ha större fötter!

• BrudSommar2006

Nu har maken landat på Arlanda, hoppas att han får väskorna snabbt så att jag orkar vara vaken och vänta tills han kommer hit. Jag har haft mina föräldrar här alla tre kvällarna han varit borta så det har egentligen inte gått någon nöd på mig men det är skönt att inte vara själv här med barnen på nätterna.

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2011-02-23 21:35:25 följande:
    AM, men hon hade sytt bra va? Det var när hon spillde på den som eländet började väl? Hon borde kunna klara att fixa något bara hon kan sy tycker man? Jag vill ju att du ska gå, glammigare än så här blir det ju inte här i tråden!!!

Jag misstänkte att Iris skulle ha större fötter!
    JAg har ju inte sett eländet än (dvs klänningen) ... Imorgon förmiddag ska jag dit. Jag tycker hon visar prov på så dåligt omdöme bara, som inte kan ringa själv och berätta att det skitit sig. Det hade givit mig mer tid till en ev. plan B. 
  • smint

AM: Grattis till att ni "vunnit", men vilket skräp med klänningen, det måste ju gå att lösa på något sätt. Du får ju inte missa festen. Låter ursnyggt med din frisyr.

BS: Skönt att maken kommer hem idag. Alltid jobbigt att vara ensam på nätterna tycker jag.

varit på sös idag igen med H och röntgat, på tisdag skall vi träffa barnläkaren och hoppas han tycker vi kan sluta med Hugos medicin och att det inte är någon fara med njurbäckenet. Var även på hörseltestet och det gick bra.

skall läsa ikapp de andra sidorna och försöka kommentera lite till i kväll.. 

• smint

Snorkis: Skönt att Bm var som vanligt idag och att du kommer få snitt. Härligt med hjärtljuden också Hjärta

Här är en till med telefonskräck, sambon blir tokig på mig emmelanåt och jag vill helst vara ifred när jag skall ringa. På jobbet måste jag ju ringa föräldrar rätt ofta men det går bra men hemma är det tvärtom...

• BrudSommar2006

Tänk vad vanligt det verkar vara med telefonskräck! Det tänkte han inte på, Bell, när han höll på.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!