• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Nenne, hur var det, du har åkt förut va? Är det ett år emellan du missat nu?

• nennesjuttioåtta

Lappis – förr vågade jag inte ens beställa pizza! Men påjobbet är man ju så illa tvungen, så jag mimade helt enkelt namnet på mitt företag efter att jag hade presenterat mig (inte till pizzerian, det fick mke ringa), så det blev Hej, jag heter Nenne Nennelainen *mimar och ringer från Pipelipib* jag t fundrar hur många bultar det finns i ölandsbron. Funkade skitbra, fast det blev lite konstig konstpaus där innan jag hade tänkt färdigt jobbnamnet.

EA – strular tantfan än? Vad säger kliniken? När fyller du och maken år nu igen? 

• nennesjuttioåtta

BS – ja, 2004, och har väl knappt åkt slättförs sen dess, så det här kan sluta hur som helst.
    Lappis – "duktigt jobbat" ha, jag har ju inte ÅKT ännu! Och det finns även cykelvasan, nu plockar de ut allt de kan ur varumärket.  

• fru AM

EA: ärende i skrädderskans kvarter ... oj då måste jag ljuga. Det är ju lååångt bort. Det enda som finns i närheten är klänningsaffären - ska jag säga att jag ändå tänkte köpa en klänning till ...? JAg kan ju ringa och säga som det är: "Jag tyckte du verkade så skum när vi sågs senast så jag vill bara kolla så du inte sålt min klänning på e-bay istället för att ändra den som jag beställde!"

Funkar?

(jag kan mima mitt företagsnamn också - det är nog bäst)  

• fru AM

Dagens ögronfransbild - orkar ni?:

Men nu tycker jag att det börjar se lite fejkat ut! Inte ens jag är så blå runt ögonen! 

• nennesjuttioåtta
    fru AM skrev 2011-02-23 12:00:53 följande:
    Dagens ögronfransbild - orkar ni?:

Men nu tycker jag att det börjar se lite fejkat ut! Inte ens jag är så blå runt ögonen! 
    AM – jobbigt att få matrester i ögonfransarna. 
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!