• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Mopedvin

Piggis - å västerbottenpaj...mumma! Vi kör nog våra fredagsstammis, räkmackor med hemgjord aioli och vitt vin (stoneleigh som vanligt...)

• Fossing77
    Mopedvin skrev 2011-03-04 12:19:02 följande:
    Piggelin - tänk då när jag blödde under mina graviditeter och tvingades bli undersökt av mina ´läkarkollegor, hur många av er andra har haft en kollega med en ultraljudsstav instucken i puppeluren på er? hahaha
    Jag har haft miin beskärda del av studenter närvarande på gyn å förlossning, tack å lov inga pedagogkollegor Skrattande dock jobbade jag på kåren då, så samma studenter sprang på kontoret och i puben Flört
  • Lapinette

Ikväll blir det bibimbap på Arirang! och apropå champagne så smet jag in på bolaget efter intervjun igår och skaffade oss en Polare som ligger för kylning. Diebolten som låg i kylen dracks upp i lördags och det får inte vara tomt där!

Piggelin - ska snart dit igen ... har skrivit upp en bunt med frågor och känner mig allmänt orolig och "krånglig".

• Lapinette

Ahh... ikväll blir det inget vin och det är nog lika bra för bara två glas igår och jag kände mig lätt illamående idag (fast det kanske beror på jobbet)? Till bibimbapen blir det koreanskt öl. Smakar bäst!

• Lapinette

Piggelin - låter som en god fredagsmiddag.

• muggles

Ikväll blir det räkmacka med färska räkor el thaisoppa Tom Yum el Tom Kha. Om inte jag äskar om makens goda Pad Thai

• Liten med Mindre

FruE - är det stabilitet i ländrygg / bäcken ska det även vara bra att sitta o balansera på pilatesboll i omgångar: 1 minut sitta - 15 s vila - 1 min sitta, till 5 omgångar sittande är avklarat. Sitta med fötterna lyfta från golvet alltså. Fick den övningen från min naprapat, vet dock inte om den hjälpte. Det kändes ju nyttigt och lätt i alla fall.

• Lapinette

Thai blir det nu! Sen iväg för att disktuera framtiden ... ha de så länge!

• Fossing77
    Mopedvin skrev 2011-03-04 12:30:18 följande:
    Fossing - ja visst är det roligt  
    absolut! Skrattande men, men, de ska ju lära sig nånstans... jag e vanligtvis en rätt lugn patient så jag är nog bra att öva på... så länge de inte viill stickas Flört
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!