• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

Mopedvin - hugaligen för kollega med UL-stav. *ryser*

Lappis - lycka till med framtidsdiskussionerna!!!

EA - det fanns recept på pad thai i senaste Buffé. Något ni prövat? (Vi prövade deras chicken tikka och den var riktigt bra, även om det förstås var kryddmix med också).

Hos oss ska det bakas pizza. Gissar att jag måste ge mig hemåt för lilleman är ett riktigt plåster som maken inte får släppa för en sekund. Undrar om det är svit av förkylningen eller att jag var borta förra veckan. Eller både och. Synd att han har blivit en sån liten osäker kille.

• Liten med Mindre

Appropå champagne - maken fick uppdraget att handla bubbel o vin till helgens 40-åring (present från gänget). Skoj att få gå o handla för 1600 kr och bara ta det finaste (för i vår butik är det finaste inte så dyrt).
    Fast det skulle ju vara kul att smaka...

• _koko_

Mmmm, flygande jakob är en klar favorit!

piggis - Ja, det är ju jättebra om man inte har telefonen på ljudlös, vilket jag hade nästan jämt förut... Du kanske skulle behöva en av de här (scrolla ner): http://www.hi.se/kognitionsportal/sokresultat.asp?underkategori=40 Fast jag har hört att det enda som händer är att man tappar bort "basenheten" och springer och letar efter den också...

lappis - Då får du vinka till min gamla lägenhet ikväll! Smaklig måltid, vi bodde på krypavstånd i flera år men lyckades aldrig gå dit trots varma rekommendationer från flera håll...

• _koko_

Skrattar gott åt era tekniktokiga män men förstår frustrationen när det inte funkar också!

• muggles

EA: jag ska fråga efter receptet. Risken är att han kör på fri hand bara, tror han gör det för det mesta.

• muggles

4 grader och sol - äntligen försmak av våren! Vilken BRA fredag!

• muggles

Piggelin: jag jobbar bara 2v till, så om jag inte hamnat på BB då än, får jag komma och luncha hos dig då? Måste nog försöka hitta på ngt om jag är hyfsat pigg, så jag inte dör tristessdöden. Fast kanske att det hunnit bli lite mer vår då? *hoppas*

• Ore

Jag har beställt att våren ska komma pronto! Fast maken hade hört något om att det skulle komma var någon köldknäpp på väg in framöver. Hoppas den kommer av sig, eller hamnar på villovägar...

• fru AM
    Lapinette skrev 2011-03-04 09:37:17 följande:
    muggles - de har inte ens kontor utan det blir att leta - någon som har 80 kvm gångavstånd från Centralen att hyra ut? Och lönen är jag ytterst tveksam om då IKEA-snubben (styrelsordf) jag träffade igår sa att som säljare så tycker jag att lönen ska vara provisionsbaserad. Idag har jag en ordentlig fast lön och så lite, lite provision och så vill jag även ha i framtiden.
    Lappis - vad synd, vi har precis fått iväg vårt tomma kontor!
  • fru AM

Dagens fredagsmat blir take-awaypizza (scampisallad för mig) och en flaska rödvin. Idag tar vi vad vi har och det blir Raccolto.

Har varit med maken & Hektor på Fredells och shoppat Elfaystem till vårt lilla förrådsrum. Nu ska det bli ordning där! På vägen hem fick vi fälla säten och jag fick sitta fram med knäna vid öronen och pannan tryckt mot sminkspegeln, så jag känner sympati med alla kinkiga barn som klagar på att sitta ihoptryckta i trånga bilstolar.

Det är kul att ha hela familjen hemma igen! Hektor belv helt ledsen av lycka när pappa dök upp igår -  han storgrät i en kvart, tätt tryckt intill pappa i hans famn ...  

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!