• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Piggelin1

Ja just det, jag skulle ju också önska lycka till, Gosnosen!!

Oupsie, jag har upplevt  precis samma sak ang vindrickandet flera ggr med... Också förvånad, men det sitter väl djupt rotat gissar jag. Första besöket på bvc för några månader sen, då förstod jag att bvc-tanten verkligen hade jättesvårt för de nya reglerna. Min BM på MVC var tvärtom

• Piggelin1
    gosnosen skrev 2011-03-04 17:28:41 följande:
    oupsie - det är många som reagerar på att jag säger att jag längtar efter att dricka vin också och att det snart är dags. "ja, men du ska väl amma då kan du ju inte dricka" och sen blir jätteförvånade över att det faktiskt är ok att dricka 1 glas vin till maten. det handlar ju inte om att dricka sig stupfull, mer att få njuta av ett glas gott vin till en god middag.

en av mina målbilder så här innan förlossningen är att få komma hem med lilltjejen och få skåla i champagne med maken .
    Instämmer i varenda ord!

En av mina målbilder ism Amanda var att sitta hemma i soffan  med maanen o bebisen o fira med opastöriserade osstar & vin därtill - & det gjorde vi också! Portvin minns jag att det blev! ...och ja just det, Peter LeMarks "Välkommen hem" i högtalarna!
  • Oupsie

Piggelin, hittade ingenting på livsmedlesverkets hemsida, och vår BVC-sköterska har inte sagt någonting. Men jag kan ju tänka på det i framtiden.

Champagne låter som en bra målbild . Vi har en lite speciell champagne liggandes här hemma som vi sparat till ett bra tillfälle. Har funderat på om inte Daisys ankomst är ett så pass bra tillfälle . Men det känns som att jag skulle vilja ha något bra tilltugg till den, känns inte som att det bara är en champagne att skåla i (den var ganska dyr, eller så är det jag som är snål... ).

• gosnosen

tack för lyckönskningarna! hoppas att det hjälper

nu dags att stänga av datorn för idag. riktigt trevlig helg till er alla! kram!

• viktualia

Mopedvin och blivande fru L - är rätt nöjd över att jobba i en annan branch!

Lappis - grattis till nytt jobb!

AM - sötHektor!!!

Fredagsmat - ingen aning än så länge... blir nog något oglammigt ur frysen... usch vad hungrig jag plötsligt insåg att jag är....hmmm... en bra bit kvar hem...

Persienner- maken köpte billiga på Jysk, ca 70 spänn, och monterade själv. Blev helt ok.

• fru AM

Grattis Lappis till nytt jobb - som sagt synd att ni missade vårt kontor - ett chihuahuakast från Stureplan

Lycka till Gosnosen!

BS: jo det blev så att maken fick hämta Livia mitt i dag 2:s skidlektion då var hon jätteledsen och grät. Nästa dag vägrade hon men dag 4 var hon på igen. Vi hyr ju bil när vi behöver.

Nu pizza!

• smint

min bvc tant sa att det var ok med ett glas vin då och då, men man skulle inte spara hela månads konsumtionen till en och samma kväll  

Har druckit några glas vin sedan H kom, men är så trött hela tiden så blir ännu tröttare av vinet så oftast dricker jag vatten fortfarande. Men gott var det första glaset och ostar har jag frossat i.

Idag har lilla H varit vaken så sjukt mkt, men det kanske är ngt utvecklingssprång vid 4 veckor? men han har blivit övertrött till slut och jätteledsen. Provade napp idag när jag visste att han var mätt och den tog han direkt, men han var lite misstänksam när det inte kom någon mat ur den  

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!