• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fossing77

Muggles - Ja, det är ju lustigt. Att pappor dricker är på nåt vis mer okej.. Det är ju lustigt. Det finns allt en hel del skrämselpropaganda i gravidas kostregler...

• viktualia

Fossing - låter bra att han kvicknat till!!!

Är på väg hem igen, jag hittade bara en handväska. Vi fyndade desto mer till Trollet, som f ö just nu är söt i Hektors blåa jacka! Bra med PoP-outlet!

• Fossing77

Vickan - Han är så pigg att han nu sover igen Flört Ett klassiskt fall av må lite som man förtjänar kanske Flört Men som sagt, han lever iaf Glad

Jag vill oxå vårhandla till barnen! Men idag orkar jag knappt ut alls Glad

• Oms

Efter mkt diskussion har vi kommit fram till att vi ska hyra film, köpa pizza, öppna en flaska vin och ta ett bad om vi mot förmodan vill gå på klubb efter det finns ju faktiskt möjligheten kvar men ngn bio kände vi inte för även fastän filmne Ritual haft premiär...

lite lagom nöjd över vårt beslut, stora tjejen sover borta hon med så vi kan lyssna på vår musik, gå omkring nakna eller vad vi nu vill göra

alkohol o amning låter inte så farligt i mina ögon men alkohol o graviditet är def inte ngt jag skulle våga mig på, inte heller lakrits verka ju vara en höjdare nu o jag som åt mängder av just lakrits när jag var gravid m Mathilda och det verkar ju ha gått bra ändå så ja vad ska man säga - det man inte vet mår man inte dåligt av är ju ändå ett gammalt uttryck som mår bra av att dammas av ibland

• Lapinette

Telis - stackars Televinken .

Mopedvin - superläskigt eftersom jag inte bytt arbetsplats på drygt 7 år och dessutom ska börja jobba för någon som inte är omtyckt där jag är nu.

mugglan - ja, som sagt han gav mig inte lite att "bita" i . Säljer jag som jag borde så blir det en ganska så overklig summa (för mig).  Vi får väl se....klanske maken kan säga upp sig och vara pappaledig så får jag jobba istället .

• BrudSommar2006

Fossing, men gud vad läskigt! Gissar att jag när jag kommit över värsta skräcken skulle vara oförskyllt ilsk på maken i dagar efteråt!!

Telis, åh nej, tror du att han åkt på RS, stackarn. Nu går ju svininfluensan också men RS är väl troligare. Behöver ni åka in tror du eller klarar ni er hemma? Iris fick det ju bara som vilken influensa som helst, feber i ett par dagar och sedan ingen fara.

Lapinette, för en som sitter här och inte kan ta ut så många föräldradagar i veckan som jag skulle vilja för att få dagarna att räcka till i augusti plus att jag fått börja ta av lägsta garantidagarna och därför får snåla rätt rejält med pengarna låter ett jobb med massor med pengar som rena drömmen!

• Fossing77

Han är ganska ödmjuk till sättet idag den gode sambon... Flört

• Telis

BS, om det inte blir värre så klarar vi oss hemma. Han är dämpad men inte apatisk och han äter och dricker bra. Hur har det gått med Iris idag, har ni varit på närakuten eller avvaktar ni lite?

• Telis

Parnassia, kom på att jag glömt kommentera - vad skönt att du ska få åka iväg med maken lite och få sova utan barn!! Men jag är så nyfiken, vart är det ni ska? Jag kan komma på flera länder där borta som har varit i krig ett par gånger.

• Telis

Vickan, vad kul att Trollet fortfarande kan ha Hektors jacka. Den här tråden är verkligen bra till mycket!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!