• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

Ja jo, fast det måste ju finnas en hel del karlar på krogen som super sig alldeles för fulla alldeles på egen hand så då kan man ju lika gärna råna dom? Och jävlas gör man väl mest med folk man känner? Jag fattar inte varför man skulle lägga pengar på olagliga droger för att jävlas med någon man inte känner, då kunde man väl lika gärna hälla i laxermedel från Apoteket i ölen?

• Telis

Jag åker inte från Östermalmstorg men det borde nog vara samma buss ändå. Inboxa gärna mig med.

• _koko_

snartis - KRAM! Håller tummarna hårt för att du får något slags lugnande besked snart.

hattis - Nagelbitardags, håller tummarna lika hårt för dig idag!!!

Min sambo frågade igår om det var ok att han arrangerade en jobbgrej på onsdag kväll. I min iver att vara snäll (eftersom han varit väldigt snäll mot mig på sistone) sa jag absolut! Efter nån timme trillade poletten ner och jag fick panik. HUR kan man vara så glömsk?? Jag måste ha tappat alla hjärnceller i fredags... Som tur är får historien ett lyckligt slut, för min mamma kunde rycka in. Nu är bara frågan vad hon ska få som tack för hjälpen...

PB - Herregud, är det samma ras, den långhåriga och din dunboll??? Då röstar jag definitivt för klippning!!! Oj, vad söt han är!

AM -

snartis - Har ju inga långa barn, men däremot en bältesstol liggandes på vinden, en sån här (svärfar köpte den, tillsammans med min svägerska, till oss när conny var nyfödd, hur tänkte de där?):
    http://www.sakerhetsbutiken.se/produkt.php?id=213
    Jag säljer den för en femhundring om du vill ha den. Aldrig använd, men jag kan förstås inte säga något om funktionen. Conny kommer sitta bakåtvänd länge än, så vi behöver den verkligen inte.

• muggles

Snartis: Moa klättrar i och ur sin B-safe Izi Kid stol (bakåtvänd) alldeles själv. Inte för att jag har särskilt mkt känningar av foglossningen men jag kan inte heller lyfta henne i el ur, det blir för mkt vridning av bäckenet och hon väger ju sina modiga 15 kg nu. Men borde inte Kicken också kunna klättra i och ur - el är det för trångt på ngt sätt? De ska ju helst sitta bakåtvända tills de är minst 4 år och huvudet får väl gå 1/3 ovanför kanten på stolen (el var det mer?). Men om du verkligen vill ha en framåtvänd redan nu så rekommenderar jag dig att ringa NTF för de har bra råd om vilken som är bäst. Säg dock inte att Kicken är under 4 år för då får du nog en föreläsning
    Hoppas du får hjälp med infektionen!

Hattis: hoppas det bara är tillfälligt att du inte känner ngt, det kan ju bli sådär i en alldeles normal graviditet också! Lycka till på KUB i dag! Och jag håller med dig att bra lön är viktigare än en massa förmåner (men att ha både och är ju optimalt...)

• Fossing77

Snartis - Britax Multi-tech har vi till både Mira och Tristan....Funkar framvänd upp till 25 kg tror jag det var. En av de säkraste på marknaden, Volvo säljer den som "sin" vilket enl ingenjörs-sambon är lysande betyg. Bra stol hur som helst. :)

• muggles

Koko: sådant där gör jag jämt! Ibland undrar jag om jag supit bort mina hjärnceller Nä men allvarligt, glömskan är verkligen hemsk redan - hur ska det bli när man blir gammal på riktigt?! Alzheimer light redan nu...

• fru AM

Lycka till på NUPP idag, Hattis!!!!

Angående växa ur barnstol: Har för mig att huvudet får sticka upp så pass att överkanten på öronen INTE sticker upp om man säger så ... 

• viktualia

Snartis - hoppas att du piggar på dig!

Fossing - JÄVLAR var snålt att dra av 40 spänn per månad... måste ju kosta mer att lägga in avdraget än vad de får in... aaaaaaaaaaaa PINSAM historia!!

• Fossing77
    viktualia skrev 2011-03-08 10:21:55 följande:
    Snartis - hoppas att du piggar på dig!

Fossing - JÄVLAR var snålt att dra av 40 spänn per månad... måste ju kosta mer att lägga in avdraget än vad de får in... aaaaaaaaaaaa PINSAM historia!!
    Eller hur... Jag slutade dricka det kaffet när tanterna på jobbet vägrade ha annat kaffe än löfbergs lila i maskinen... Zoegas kan jag betala för... Men inte Löfbergs...:D Har egen bryggare på jobbet numera ;)
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!