• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Hattis - UUUNDERBART!!!!

kokisen - de har sagt upp personal .. men jag har fått stanna. Usch, jag får inte tänka på det mår bara dåligt.

• fru AM

Hattis: Underbart!!! Vad glad jag är för er skull!

• muggles
    _koko_ skrev 2011-03-08 10:27:12 följande:
    muggles - Conny kan också klättra i och ur sin bakåtvända själv, men då tar jag av skorna först så det inte blir kladdigt, och det kanske också är svårt för snartis tänkte jag? Men såklart är det bäst om de kan sitta bakåtvända så länge som möjligt! Är det förresten inte öronen som inte får sticka över kanten?
    Vi har ett skydd över sätet (går att köpa sådana som man sätter fast på huvudstödet) så det gör inte så mkt att hon klättrar med skorna.
  • _koko_

hattis - JUBEL!!!!!!!!!!

lappis - Ja, men det är ju för att du har passat in i verksamheten och antagligen dragit in mycket pengar. Och kanske för att de gillar dig också.  Men efter 7(?) år har du ingen tacksamhetsskuld till dem! Jag menar alltså inte att du inte ska tycka att det är jobbigt att sluta, jag kommer gråta den dagen jag äntligen får ändan ur, men om magkänslan är bra med det nya jobbet kan du byta med rent samvete.

• _koko_

muggles - Vi har haft ett (köpt på volvo, haha), men det passade så dåligt i vår bil att det åkte ut...

• muggles
    _koko_ skrev 2011-03-08 10:28:45 följande:
    AM - Då har vi för oss samma då.

muggles - Tänkte faktiskt på dig eftersom du pratat en del om den-där-klubben-för-glömska-som-jag-glömt-vad-den- heter...
    Den här menar du: www.tankspridd.se/
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!