• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • kängu

Själv blev jag chockad idag när jag vandrade in på ett patientrum för att träffa en ny patient och det visade sig vara någon som jag är bekant med (en granne). Faktiskt första gången det händer mig  (och sista hoppas jag!!).

• passionsblomman

Dagens hundfråga:

Jag sitter och läser om pälsvård och att man ska rycka bort hårstråna som är i örat på hunden för att förhindra svamp och öroninflammation.
    Jag tycker det låter som om det skulle göra ganska ont? Och jag tycker heller inte att Truls verkade uppskatta att jag försökte...Rynkar på näsan
    SKA man verkligen göra det?

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • snaily

PB
    Är det jättejättemycket päls så är det bra att rensa lite i alla fall, så någon luft kommer ner i de långa hörselgångarna. Är det bara "ganska mycket" päls så tycker jag man kan låta det vara - risken är att man irriterar hörselgången av ryckandet och att det blir inflammerat bara därför. Och det gör ont att rycka håren, ja. Det yttersta kan man ju klippa kort, det är om det växer riktigt tjockt en bit ner i örat man kan behöva rycka bort det, då kan man behöva en peang till hjälp.
    Mitt tips är att be veterinären kolla när ni ska dit för 12/13-veckorsvaccination, eller har ni redan varit iväg?

Hattis - GRATTIS!

• snaily

Riktigt kass sömndag för Yngla idag - 30-minuterslurar x några, bara. Så hon hamnade i selen, igen. Den är så äcklig och nerkräkt och skulle verkligen behöva tvättas men det är svårt att få till eftersom vi använder den hela tiden, suck...

Kängu
    Jobbigt med granne som patient!

• smint

tjohej,

har haft 2 dagar som vi knappt varit hemma på dagarna så har inte hunnit in här så mkt. Läser lite sporadiskt, men i morgon är vi hemma så då skall jag försöka skriva lite mera.

idga var vi på sös och träffade njurläkaren på barnmottagnignen och vi kan nu sluta med medecinen och Hugo är friskförklarad, så skönt.  

PB: låter som det skulle kunna göra ont på hunden ...

T är sjukt grinig i kväll hoppas inte det är någon sjukdom på g.. dock är hon lite hård i magen så kanske är det som spökar.. 

• snaily

Imorgon ska vi till BVC och Yngla ska få sina första vaccinationer, lite nervöst känns det allt! Dessutom är det tre veckor sen vi vägde och mätte henne, jag är lite nojig över att hon inte vuxit som hon ska. Mest för att så många kommenterar att hon är så liten.

Sweet
    GALET så mycket du jobbar, förstår att du är sliten! Hoppas du får lite välförtjänt vila snart!

• passionsblomman

Snaily, fy fan! Usch! Jag kommer osökt att tänka på en av de historier av mindre intelligent karaktär som min sambo berättat. Nämligen den när ågra uttråkade killar sitter och snackar

"fan vad ont det skulle göra och rycka näshåren med den här" *viftar med en tång*

"Vaddårå det är ju bara att göra så här" *stoppar upp tången i näsan och rycker för kung och fosterland*

blooooood bloooood bloooood

• passionsblomman

Iallafall, TACK för tipset Snigel! vi ska och ta nästa spruta i nästa vecka.

• passionsblomman

Den här versionen av den är låten är ju bara så himla fin!

">

Den är med i musiken på min vattengympa *flyta omkring och slappna aaaaav*
    Shit! Om jag slappnar av, tror ni jag blir gravid då? Där på vattengympan kanske?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!