• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

woho, nu börjar ju skidskyttet snart!

• Fossing77

nenne - haha! samma här...flås, prutt, flås... men framåt ska hon Skrattande hon har även lurat ut om man hänger tag i brorsornas ben så kan man få lite lift om man har tur Flört

• nennesjuttioåtta
    Fossing77 skrev 2011-03-09 13:03:32 följande:
    nenne - haha! samma här...flås, prutt, flås... men framåt ska hon Skrattande hon har även lurat ut om man hänger tag i brorsornas ben så kan man få lite lift om man har tur Flört
    Smart tjej! Pricken försöker nafsa Nancys bakben men eftersom han väger dubbelt så mycket som henne så har det ingen bra effekt mer än rivspår i träplankorna när hon väl slitit sig loss. 
  • Fossing77
    nennesjuttioåtta skrev 2011-03-09 13:06:51 följande:
    Smart tjej! Pricken försöker nafsa Nancys bakben men eftersom han väger dubbelt så mycket som henne så har det ingen bra effekt mer än rivspår i träplankorna när hon väl slitit sig loss. 
    *skrattar*
    Så kan det gå... Jag hoppas inte Mira får tag i Kattdamens ben.. Det blir inte en söt syn... He he
  • nennesjuttioåtta

Snaily – hur gick det hos BVC? 

• nennesjuttioåtta

typiskt, när jag var pratsugen. Fast nu vaknade Pricken, så lite sällskap har jag ju.

• BrudSommar2006

Jag köpte nya, dyra första skor till Astrid för jag ska spara dem till henne. Iris första skor vete 17 var de tog vägen, men det var väl sandaler till sommaren kan jag tänka och de blev väl utslitna. Synd.

Mamma har överlevt men tydligen vimlade Brottby av polisbilar och helikoptrar igår så de hade väl gömt saker på fler ställen eller planerade något ofog förmodar man.

• BrudSommar2006

AM, tack! Den var bra. Fast det var tur att du talade om att du inboxat för det går ju inte att upptäcka själv längre.

• smint

Jag hade kavat till dottern som första skor, sambons kavatskor som han haft var ju knappt använda så dom passade T när det var dags att börja gå, vara ute.  

Nenne: Kul att se dig också och pricken var ju bara så söt och nancy såklart

hoppas båda barnen sover snart så jag får en paus.. T och jag har gjort en fiskdam till hennes kalas, målat på ett lakan och gjort fint. Blir nog bra Lilla H verkar sova bäst när han ahr overllen på och är ute på vift.. Men nu blåser det så galet så vill inte ställa ut honom nu.. Han hade gått upp duktigt på bvc i måndags också, hon sa att jag skulle försöka med napp mellan varven då jag vet att han är mätt för han borde hålla sig ett par 3 timmar om han äter fullt mål. 

• Fru FruLLan

hej
    jag vill JÄTTE gärna träffa er ikväll.
    men som jag nämnt är tillvaron kaos
    Minst sagt

känns som om det mesta faller ihop.. det mesta och de flesta

det senaste är att min pappa åkt in akut för hjärtat.
    Vi inväntar svar på hur allvarligt läget är och jag känner att jag kanske inte kommer lyckas ta mig iväg ikväll trots allt.
    Förlåt strulet.

Förmodligen är det dock precis det jag behöver att dricka vin med er.
    men som sagt Får se om jag pallar

puss på er alla dock

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!