• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • _koko_

Jag köpte begagnade skor till mina barn, minns inte ens märket, men jag tror de gör mycket pengar på att sälja dyra skor "för att det är så viktigt med de första när de ska lära sig gå". Och sen när de blir äldre "är det så viktigt för att de ska gå rätt" osv osv i all oändlighet. Alla småsyskon som i alla tider fått ärva skor av sina äldre syskon då? Vi borde ha många vuxna med allvarliga problem eftersom de aldrig fick nya skor när de var små.

Förlåt, jag är grinig idag. Helt utan anledning, känner mig rätt personlighetsförändrad på sistone. Förutom den förlamande tröttheten är jag håglös, orkar inte ta mig för minsta lilla, har noll stubin och gnäller om allt och inget. Skitmysig att vara med helt enkelt. Ska bli skönt att få träffa husläkaren nästa vecka och häva ur mig lite, för nånting är ju inte riktigt som det ska.
    Tur att min sambo har en bättre period och kan "ta" mig...

Anyway, kram på er!

• fru AM

Ojdå Koko! Det låter jobbigt det du beskriver! Vi får ta hand om dig ikväll! KRAM sålänge

• Fossing77

Kram på dig Koko! Hoppas livet ljusnar snart..

• fru AM

Idag fyller jag 500!!! (månader) Känns lite högtidligt faktiskt.

• Fossing77

Men gratulerar AM! {#emotions_dlg.flower} till dig på din stora dag!

• _koko_

Tror inte så många fattar att nåt är fel i min omgivning, möjligen att jag är lite gnälligare än vanligt, så jag ska nog kunna vara trevlig ikväll.  Sen känns det så dumt att pocka på uppmärksamhet eftersom jag verkligen inte har någon anledning att vara såhär knäpp. Hör några kollegor i köket, de bara fikar och pratar lite, och jag kräks nästan på det?! Idioter, kan de inte dra något gammalt över sig?? Så känns det, och det här är folk jag gillar (med nåt undantag)!
    Därför är det kanske lite motsägelsefullt att jag ser fram emot ikväll så mycket, för det GÖR jag!

Åh, nu blev jag less på mig själv också, måste sluta skriva.

• _koko_

AM - Grattis! Jag blev ju tvungen att räkna jag med och insåg att jag fyller 400 i sommar - tänk om jag hade missat det?!!

• fru AM

Koko: KRAM igen 
    Fossing: TAck så mycket!  

• viktualia

Koko - kraaaaaaaaaaaaam på dig gumman!!!!

Och du har nog rätt angående skorna... själv ärvde jag mest skor av brorsan.. ha ha... även om han är yngre än jag.. han köpte en massa skor när han hade stl 43 men fortsatte växa. Själv drar jag 41 och har med hjälp av sulor kunnat använda och slita ut brorsans 43:or. Bland annat ingick tre par tygskor av typen "avklippta basketkängor" - perfekta skrotskor när man paddlar, badar på jobbiga ställen osv... och japp... det var ju givetvis i vuxen ålder. Brorsan drar numera 47.  (Apropå onödiga historier)

Frullan - låter som att du också behöver en jättekram!!!

• fru AM

Koko: tack! Men komma här och vara 100 yngre än mig!!! Lite oförskämt! Ungdomen nuförtiden!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!