• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily

Fru E
    LYCKA TILL på tisdag, om jag inte hinner "se" dig innan dess!

• BrudSommar2006

Snigeln, vi har haft tur och Astrid har hittills inte reagerat nämnvärt på någon av sprutorna. Fast jag ser inte fram emot den där när de åker på röda hund och påssjuka och vad det nu är mer på en gång, Iris blev riktigt risig då. Minns inte när det är dags för den men det borde väl vara snart.

Snorkis, det värsta är väl att det kan gå någon dag utan att man känner något, speciellt i början, och sedan igen mot slutet när det blir trångt, så man kan ju lätt bli orolig ändå. Fast PB verkar ha det enda råd som kan ges.

• BrudSommar2006

Jag gillar inte heller de där stora nålarna i lilla frökens lår, usch, det ser hemskt ut. Fast det har ju inte varit någon fara när det väl är gjort, Iris vrålade mycket mer.

• Fru E

Snaily-visst är det så och ev glassbåten (nu maken tänkte inte så snabbt )*2

• Oms

kikar in en snabbis - har helt missat att det var IDAG som ost o vinkvällen var... har minne som en guldfisk just nu hade verklgien behövt komma iväg och dricka lite vin o ha det got men men, jag hade ändå inte hunnit...

har suttit och gjort engelska läxan med stora dottern, har tjatat o gnatat o skrikit o förhandlat o mutat o faan o hans moster sen säkert 1 månad tillbaka iaf... tror ni att ungen har gjort ngt?? hon har sagt att hon gjort mer än vad hon gjort då det är skitsvårt för henne att klara av ngt så abstrakt som denna uppgift är. den ska vara inne kl 00.00 tors till fre och det är absoluta deadlien då!

så nu har jag gjort den med henne, jag har kommit på vad hon ska skriva om, hjälpt henne att hitta texten på engelska, kopierat in långa stycken i worddokumenten och sen satt henne på att redigera texten så att det blir relevant för uppgiften, lagom längd OCH hennes egna ord i största mån...

nu har hon en uppgift kvar o det är att skriva en berättelse om sig sjävl och den måste hon klara av imorn annars får hon inte godkänt (uppgifter består av 10 delar och hur man löser uppgiften, samordnar allt, hur man designar kompendiet etc etc) EN uppgift kvar alltså... jag tror inte att hon kommer att göra den alls om jag inte är här med henne och jag hinner inte de! jag måste jobba lite nu, har gett så sjukt mkt av mig själv den senaste tiden och jag orkar faktiskt inte ge mer energi eller tid just nu om jag ska vara ärlig!

Ja det är min dotter och ja det är mitt ansvar osv osv men ska jag vara krass just nu så suger det  att alltid vara så djävla tvungen att ta tag i saker o ting och fixa hit o fixa dit... skitjobbigt!

Jag längtar till sommarlovet, bara 3 månader kvar nu!!!! fast resan dit är lång och det ska fixas en hel del innan dess och jag vet att jag inte kommer att slappna av förrän jag ser att hon blir godkänd i alla ämnen först.

usch nu har jag spytt ur mig ett egoinlägg, hade ju faktiskt tänkt att läsa tråden och kommentera men nrä jag blev påmind om att det var idag det var ost o vin så blev jag så sur över att jag var tvungen att sitta här o göra läxor med (åt) dottern istället.... sorry...

• Liten med Mindre

Kramisar Omsan! Orättvist att slita för något dottern snudd på skiter i. förstår att du är arg.

• _koko_

Tusen tack för igår tjejer! Önskar bara att jag hade varit piggare så jag hade orkat stanna längre.

snorkis - Kram! Kan inte förstå HUR jobbig denna resa är för er, men att den är skitjobbig är ju lätt att fatta.

oms - Kommer ni få någon resurs som hjälper dottern med skolarbetet när utredningen är klar? Verkar tufft att hinna med allt för er, eller är det för att hon ska komma ikapp nu, kommer det lugna sig sen?

BS - MPRen är vid 18 månader, lillebror fick den för ett par veckor sedan men klarade sig bra. Fick vara hemma från dagis en dag eftersom de trodde att han hade fått vattkoppor.

snaily - Skönt att yngla blev godkänd. Visst är det jobbigt med sprutor, men jag lät bli att titta så gick det bra. Mycket värre nu när de är så stora och fattar vad som händer tycker jag (conny fick en mot svininfluensan i fjol)! Fast det går bra det också, mutor är tillåtet.

MSW - Vilken härlig helg (bortsett från farmor då)! Håller tummarna för positiva provsvar!!

EA - Är det dags nu, äntligen och jobbigt är orden jag tänker spontant. Önskar innerligt att det är er tur nu. Det måste det vara!!! Kram!

Nu ska jag sätta igång att jobba. Jobbar hemifrån idag, skönt.

• _koko_

Lillebror fick alltså ett par prickar som kliade ganska mycket plus att han hade typ 37.8.

• BrudSommar2006

Jaha, så är Iris hemma sjuk. Fast det var väntat för en gång per termin går dagis på teater och det är idag, hittills har Iris varit sjuk då varenda gång om jag minns rätt.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!