• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

AM - Det ska gå att göra intervall .. försöker klistra in text här men vet inte varför det inte funkar. Läs på hemsidan.

• Telis

muggles, ååå credd till din man! Jag skulle aldrig orka ta varannan natt när jag jobbar.

AM, ja den som han kallade för ostarnas konung var en Brie de Meaux men det betyder egentligen bara att det är en brie som kommer från byn Meaux, där finns det flera producenter av brie. Men det anses vara den bästa brien iallafall.

Fru E, köp! Den där letade jag efter som en blådåre i höstas men då hade dom bara fått in en provkollektion så min storlek var slut. Den är skitsnygg (i svart iallafall) men jag skulle inte kalla den för en skaljacka för den är lite fodrad.

• fru AM

Muggles: det kan vara en idé att ta två nätter var med nattvak och bebismatande - på en natt hinner man liksom inte sova igen. Så har vi gjort nu när Hektor stökat nattetid.

Fru E: Min man  köpte ny skidjacka precis innan sportlovet och jag minns att han valde mellan en Marmot och en annan som skulle vara likvärdigt bra. Alltså riktigt bra enligt försäljaren. Enligt säljaren är dock MArmot lite mer anpassade efter bredare kroppar (amerikanskt märke) medan den som nu min man valde har en lite smalare silhuett. Men har du provat jackan och den sitter bra så är det ju inga problem. Marmot ska vara ett bra märke (efter nätefterforskningar - vågar inte tro på bara en säljare ).

• Lapinette

AM - du glömde betraktarna, de som finns på fb men som inte ger något i gengäld utan är där för att läsa om alla andra.

• Telis
    fru AM skrev 2011-03-10 13:20:55 följande:
     Sedan finns det ett gäng som endast och enbart publicerar bilder på sina barn och vill ha jubelrop.
    Fniss, där kände jag mig träffad rakt i nyllet!
  • passionsblomman

Brie de meaux köper jag jämt nu sedan jag upptäckte den! Med fikonkonfit och gott bröd är det så gott så jag döööör. Jag har fått ett flertal gäster på totalt fall när jag satt fram det bland "förematenplocket"

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Lapinette

Ahhh.. då förstår jag varför maken inte hade en aning om vad Marmot var. Jag trodde märket var franskt. Detta är en marmot.

• fru AM

Lappis: TACK! Ska se vad maken tycker vi ska lägga på en pulsklocka. JAg är ju mest intresserad av intervallinställningen. JAg kommer väl få maxpuls bara jag reser mig ur skrivbordsstolen

HAr laddat ner en app till min androidtelefon som ska gå och ställa in på intervallträning men ORKA släpa med sig mobilen ut ...

Ore: angående hantverkares sexighet ... En snygg man är alltid en snygg man - men jag anspelade alltså på att vissa tjejer verkar gå i gång på själva hantverkigheten. Funkar inte för mig. Däremot är jag väldigt attraherad av män som är duktiga på sina yrken - egalt vilket yrke det är. Men vissa saker funkar verkligen inte för mig när det gäller hantverkare - oavsett yrkeskompetens: stora prillor går fetbort och även det där hantverkartugget, alltså det där hantverkiga södersnacket som vissa kör med. På samma sätt som överanvändning av corporat-bullshit-snackande och alltför glansiga kostymer går bort för kostymkillarna ... Jag är hård - men rättvis  

• fru AM
    Lapinette skrev 2011-03-10 13:29:53 följande:
    AM - du glömde betraktarna, de som finns på fb men som inte ger något i gengäld utan är där för att läsa om alla andra.
    Fast dem märker man ju inte av ...
    Telis skrev 2011-03-10 13:30:42 följande:
    Fniss, där kände jag mig träffad rakt i nyllet!
     Nehej då! Du skriver små underfundigheter också! Du är inte träffad!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!