• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

Ha så trevligt på er vin och ostkväll lovar att jag inte allllllssss är avundsjuk

• MSW

Hej hej!

hoppar in en snabbis, känner att jag varken har tid eller energi till att hänga här, men läser det mesta iaf!

Skickar kramar till alla, de som ska på trevlig ost och vin kväll, de som inte ska det, de som har det besvärligt på alla håll och kanter och de som inte har det! Jublar över positiva besked om bebbar i magarna och de framsteg som "bebbarna" utanför gör! Och nya jobb och annat spännande!

Skickar en massa kramar och tur (eller vad som behövs) till fru E! Håller tummarna hårt för tisdag!! (tjuvläste i andra tråden)!

• MSW

Här går tiden fort eftersom jag nu är ute på praktik.. I helgen som gick så var jag och maken i malmö fre-sön för lite shopping, vara i väg själva och gå på trädgård/villa/hem mässa!! Det var hur trevligt som helst, fast makens farmor gick bort, men eftersom hon var 98år och varit ganska dålig sista tiden så var det inte så himla mycket känslor som rördes upp! Förutom det går jag och väntar på provsvar på senaste blodprovet(måndags), och är något mer nervös än vanligt vad det ska visa, då doktorn tyckte sig se en nedåtgående trend de sista gångerna.. Annars är allt bra och vi är förhållandevis friska! Går också och väntar på att tanten ska dyka upp.. Är på dag 36 idag och längsta cykeln hittills har varit på 35! Men vi har juh egentligen inte försökt denna månaden, och enda(!) gången vi fått till det BORDE varit någon/nÅgra dagar efter äl.. Men den som lever får se.. Testar nog frammåt helgen om det fortfarande inte kommit någon tant..

jaha, där blev det total ego ja..

Vilket får mig att tänka på, Sweet, visst är det konstigt att cyklen börjar krångla så fort man funderar på om något kunnat ta sig...? Hoppas livet börjar snurra lite mer lagom för dig/er framöver!

• Snorkfröken77

*reser mig upp och går och ställer mig längst fram*

Hej!

Jag heter Snorkfröken och jag är beroende. Jag är beroende av fosterrörelser. Jag har anat det här en längre tid men förstod det till fullo i fredags när vi hade min bror på besök och jag nästan flippade för att jag inte kände araben på hela em, jag hade hög puls och var grinfärdig, enda anledningen till att jag inte bröt ihop var att vi hade besök. Efter lite glass kände jag av hoan igen och då sprider sig lugnet i kroppen. Ska det vara här så nu i 14 veckor till? Jag återupplever beskedet vi fick att S inte lever längre och tänker att jag fixar INTE det en gång till. Ge mig styrka någon.

*går och sätter mig på min plats igen*

• passionsblomman

Snorkis, mina nackhår reser sig när jag lever mig in i din situation. Allt annat än beroende efter det du upplevt, hade förvånat mig storligen.
    Men du vet hur regeln är i gruppen va? "en dag i taget". Så mycket styrka du behöver för att klara den och sedan nästa och så nästa, kommer att komma till dig. Just precis nu, skickar jag över lite härifrån mig, via en cyberkram av det rejäla slaget.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fru E

Snorkis-precis som PB skriver en dag i sänder så kommer du fram till målet tillsammans med oss säger hon som nojjar till tusen just nu

• snaily

Frullan
    Nej, vad hemskt med din pappa! Hoppas du kunde komma iväg och mysa med ost-och-vin-tjejerna ikväll så de kan få krama dig ordentligt. Här kommer en från mig också: kram!

Snorkis
    Verkligen inte underligt  att du är beroende av fosterrörelser, önskar vi kunde snabbspola 14 veckor framåt! Kram på dig också!

Hej MSW!

Fru E - vad händer på tisdag, kan det måhända ha något med någon glassbåt att göra? (inte hunnit kika i andra tråden)

• snaily

Vilken hönsmamma jag är!
    Först tyckte jag det var jätteläskigt när Yngla fick sina otäcka sprutor idag,  jag ville nästan fälla en tår på BVC.
    Och nu vill jag gråta igen för att hon har 39 graders feber och är ledsen och gnällig. Har dock petat i henne Alvedon så hon blir säkert piggare snart.
    Annars gick det  bra på bvc och hon fick godkänt både på läkarundersökningen och invägningen/mätningen, 5260 gram nu. Låter inte (och är inte) så mycket men tydligen på kurvan ändå.

Just det,
    AM - grattis!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!