• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Neeej Frullan! Såg så fram emot att få träffa dig ikväll men förstår. Vad tråkigt med din pappa. Hoppas på det bästa. STOR KRAM

• _koko_

FruLlan - Det räckte med skit för längesen, jag blir mållös och så ledsen!! Hoppas det visar sig att det inte är så allvarligt som det låter. KRAAAAM!

• fru AM

Nej Frullan!! Vad tråkigt och oroligt med din pappa! Kram!

• smint

Frullan: Kram och hoppas din pappa repar sig. Usch så jobbigt och väntan är ju sjukt hemsk..

• passionsblomman

Åh men Frullan vad gräsligt! Usch vad hemskt och oroligt! *skickar stora kramar*

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • fru AM

PB: har gått och fnissat för mig själv halva dagen här - jag "firar" ju 500 månader idag och har gått och mumlat: "Gjattis till mej sälv, ja sejer"! Hälsa sonen och tacka för de bevingade orden

• Telis

Nej men Frullan, vad hemskt! Hoppas att det inte är någon fara! Kramar!!

• passionsblomman
    fru AM skrev 2011-03-09 16:29:50 följande:
    PB: har gått och fnissat för mig själv halva dagen här - jag "firar" ju 500 månader idag och har gått och mumlat: "Gjattis till mej sälv, ja sejer"! Hälsa sonen och tacka för de bevingade orden
    Haha! jamen AM, du måste ha en krona av papper med paljetter och ditt namn på också!
    Och så det mycket, mycket nöjda "djattis mej fejv ja säja" stilla upprepat många gånger medan du spankulerar omkring som en drottning. Glöm heller inte att beordra dina undersåtar (övriga familjen) att "ni måste säga GRATTIS till mig!"

Jag ska absolut hälsa honom!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!