• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

AM: fast vem bryr sig att du är på Maxi?! (sorry) Har man inget annat att meddela så kan man väl lika gärna låta bli. Äh folk är olika. Fö är just denna person rätt aktiv på FB. Kanske snarare handlar om beroende när jag tänker efter?

• fru AM

Jag tycker mig märka att de mest triviala statusuppdateringar kan få en rolig följd av kommentarer - det beror ju lite på sammansättningen av vänlista och dagsform hos folk. Om det är någon som BARA har triviala uppdateringar så kan man ju klicka bort henne/honom så man slipper statusuppdateringarna från den personen.

• Lapinette

mugglan - checkar aldrig in men har en väninna som precis har köpt en i-phone och hon checkar in överallt .. min make funderar på att ta bort henne uppdateringar för han orkar inte med att se dem.

• Fossing77

Jag har blockat den på min fb...orkar inte se vad alla gör jämt.. + att den sabla appen skickar mejl till mig om att det minsann checkats in nånstans.. vansinnigt irriterande..

• Ore

Jag har hittills inte checkat in någonstans, tycker det räcker bra med statusuppdateringar. Även om de inte blir så ofta. Försöker blanda litet, ibland blir det sånt som jag betraktar som trivialt, men livet är sånt ibland, tänker jag. Men jag skulle aldrig orkat uppdatera flera gånger om dagen med trivialiteter, gillar dock att man kan hänga med i sina vänners liv hyfsat bra bara genom att skumma igenom statusuppdateringar

• Ore

Önskade VERKLIGEN att jag kunnat teleportera mig till er ost och vin-kväll igår. Hade en riktig skitdag. Försov mig på morgon, fick stressa iväg till utbildningen jag skulle på. Vi gjorde en simulering, där jag av någon anledning blivit utnämnd till chef, vilket inte var alls roligt när simuleringen gick ut på att nå ett visst mål vilket vi fick betydligt svårare att göra pga stor frånvaro i gruppen... Det hela drog över i tid, och jag fick stressa iväg till dagis, och hade dessutom fått parkeringsböter när jag kom ut. Allvarligt, det är vansinne att det sitter en "datumparkering gäller"-skylt typ 2 km bort...! (Jag var tvungen att kolla på vägen tillbaka...) Mutter, mutter.

Makens tips var "betala och glöm". Får nog göra så...

• muggles

Sweet: förresten om du ser detta. Nej det är inte bestämt med kejsarsnitt men jag ligger väl mer i riskzonen nu än om det hade varit ett barn. BM sa igår att i "värsta fall" så föder jag nr 1 vaginalt och nr 2 med kejsarsnitt så i så fall får jag väl dubbelt upp av allt det goda - både ett uppfläkt underliv och ett opsår Men va fasen, så länge barnen mår bra så är det ju eg skit samma. Det är bara det att jag nojar lite över kejsarsnitt eftersom jag aldrig varit med om det och det därför känns skrämmande. Säkert svårt för er andra att förstå. Men jag skulle mkt hellre välja vaginal förlossning för det har jag varit med om och det gick ju bra.

• Fossing77

Muggles - Ditt "i värsta fall" lät inte så mysigt Flört Jag har dock haft 3 vaginal förlossningar med sammanlagt ca 5 stygn, varav inte ett enda med sista. Så uppfläkt kan du väl låta bli att bli söta du Flört

Har de inte sån automatisk utcheckning efter ett antal timmar? Det har vi här.. Mycket praktiskt...

• muggles

Fossing: jag blev inte särskilt uppfläkt av Moa iofs och hon vägde 3375 g och nu denna gång kommer det nog ut en betydligt mindre krabat, så det finns gott hopp. Här tänkte jag lite på ett tidigare inlägg från AM om känslan av uppfläkt underliv som man slipper när man gör snitt

Och förresten Telis: det är inte säkert att jag kommer att kunna pumpa så mkt för jag lyckades aldrig få ut mer än ca 20 ml då när jag kämpade med amningen sist. Så hur mkt spring det blir för mig på natten för pumpnings skull får vi väl se. Förhoppsningsvis blir jag störd av att behöva gå upp och pumpa om jag säger så

• fru AM
    muggles skrev 2011-03-10 12:31:52 följande:
    Fossing: jag blev inte särskilt uppfläkt av Moa iofs och hon vägde 3375 g och nu denna gång kommer det nog ut en betydligt mindre krabat, så det finns gott hopp. Här tänkte jag lite på ett tidigare inlägg från AM om känslan av uppfläkt underliv som man slipper när man gör snitt

Och förresten Telis: det är inte säkert att jag kommer att kunna pumpa så mkt för jag lyckades aldrig få ut mer än ca 20 ml då när jag kämpade med amningen sist. Så hur mkt spring det blir för mig på natten för pumpnings skull får vi väl se. Förhoppsningsvis blir jag störd av att behöva gå upp och pumpa om jag säger så
    Fast jag har nog aldrig kännt mig uppfläkt (trots två kilpp) utan snarare svullen och ut-och-invänd ... Som sagt: en stor fördel att slippa det med snitt. Sorry alla vaginal-förlossnings-fans!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!