• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Piggelin1

Var på barnmottagingen med lilleman idag & läkaren konstaterade att lilleman har astma
    Han fick andas in adrenalin i två omgångar & däremellan fick han flytande kortison. Har även hämtat ut det nu & han ska få det tre ggr per dag tills han är bättre. Fasen att mina sådana gener överförts till honom  
    Ska dit igen imorgon, läkaren ville kolla honom på nytt & se så att han mår bättre.
    BLÄÄÄÄÄÄÄ! Jaja, kunde varit värre, det finns ju mediciner, men sabla trist ändå.

Okidoki, dags för en titt på Halv åtta hos mig.
    Tjing!

• Liten med Mindre

Åhh vad gott o mysigt det var igår (förlåt ni som kräks på såna kommentarer nu). Är nog fortfarande svältfödd på kvällar i sällskap av andra än lilleman sen amningstiden.

AM - du får ge dig tillbaka till Wijnjas o handla i ostbutiken (om de har kvar den).

Lappis - ursäkta om jag öste över vinprovandet på dig. Jag känner att jag tappat stinget när jag dricker vin typ en gång varannan månad. Vet inte om jag måste gaska upp mig på den fronten. Brukade ju prenumerera på vintidningar och allt förut... läääänge sen. I allmänhet har jag nog blivit dålig på att odla egna intressen. Nu när foten bråkar kan jag ju inte riktigt träna kul heller. Kanske därför jobbet flyter för första gången, för att jag ska ha nåt att pyssla med...

Piggelin - så trist att lilleman fått astma, och det redan. Det är ju inte helt lätt att hålla på med inhalatorn (eller vad nu metall-prylen hette (gissar att ni fick en sån).

Idag har vi firat ettårsdag. Presenter o muffin med ljus i. Trodde inte lilleman var sån gottegris men han grabbade tag i muffinsen o vägrade släppa - det efter rätt bra med barnmat, ärtor och pyttipanna. Plockade faktiskt undan den efter ett tag i alla fall. En ettåring behöver nog inte en hel chokladmuffin...

• Liten med Mindre

Frullan - hoppas pappsen bättrar på sig!

Sweet - om du kikar in - vet du var man handlar id-smink i USA? Finns det typ i en vanlig shopping mall? Ska ju ut o resa och skulle vilja handla med lite hem att leka med. Eller nån annan som vet kanske?

Snartis - skönt att det blev fart på bebisen igen! Hoppas du äntligen fått rätt mediciner och att stolsletandet gick fint. Nödvändig men inte så skoj shopping tycker jag.

• Telis

muggles, jag råkade gå förbi barnavdelningen häromdagen och fick syn på en sån där pyttebody och slogs av att "kära nån, är nyfödda så DÄR små". Sen fick jag se att det var en storlek 68.

Grattis på födelsedagen, Lilleman! (Liten, fick aldrig tillfälle att säga det igår men så otroligt tjusig du var i håret!)

Det där goda vita vinet vi drack igår finns förresten på Systembolaget, men i beställningssortimentet. Kul! Jag tycker aldrig att vinerna brukar finnas på bolaget när man väl hittat något gott ute.

• Lapinette

Telis - minns du namnet? Vi brukar beställa emellanåt, en Riesling från Kamptal, så why beställa den vi drack igår (som var god).

Liten - ingen fara gällande provsmakandet av vinet även om jag är säker på att du hade klarat det galant och just det grattis på födelsedagen!

• viktualia

Liten - grattis till Lillemans ett årsdag!!! Fint förnamn och allt!!

Piggelin - jobbigt med astma (redan)!!! *kram*

Ore - supersöt son!!!

• nennesjuttioåtta

hejhej!
    Ore – han har verkligen jättefina ögon!

Fru E – Tänker på dig!

Vad trevligt ni verkar ha haft (inte så oväntat iofs), ni som åt ost och drack vin mitt i veckan! 

PB – Määäääään fina hunden!!! *sagt med bebisröst*

Liten – hoppas lilleman inte vaknar av detta: *krulltrumpeeeeet* Grattis!

Frullan – hej gumman! Vad bra att du tog dig iväg till ostätarna och fick tänka på annat en stund!

Såg på aftonbladet om han som kommer bli världens kortaste man när han fyller 18, han mäter 56 cm i strumplästen. Så kort har inte Pricken varit ens barfota.  

• nennesjuttioåtta

Piggelin – Vad jobbigt med astma – och så tidigt (oj, nu lät det nästan som solsidan men det var inte meningen)! Har ni misstänkt det eller var ni på en vanlig kontroll?

• Snorkfröken77

Äntligen något jag har lite koll på!

Liten - Du kan köpa ID smink på Sephora. Fantastisk affär, kolla utbudet här www.sephora.com
    Tänk på att de heter Bare Escentuals där och inte ID som här om du vill fråga efter det.
    Annars kan du kolla upp närmsta affär på den här länken: http://www.bareescentuals.com/on/demandware.store/Sites-BareEscentuals-Site/default/Stores-Find

Bara för att förvirra såg jag nu att det står Bare Minerals på förpackningarna...

Om du inte testat ID förut rekommenderar jag ett startkit, http://www.hudoteket.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artgrp=&artnr=42095&visa=1-9999&Sort=Beskr&Visn=Std2&limit=7. Finns i ljus, medium och solbränd (tan)
    Bra att testa vad man tycker om det innan man köper stora burkar. Ögonskuggorna är bra men i lösform, så det gäller att man gillar det. Sen när du kommit hem och vill beställa mer så gör du det från e-bay, billigt och enkelt!

• Liten med Mindre

Jag har nog aldrig beställt viner på systemet faktiskt. Fast tanken fanns ibland när vintidningen rekommenderade något, för de brukade vara så träffsäkra. Nåja - den dagen kommer nog när det finns mer tid för vin igen.

Telis -  tack! Jag är ju kär i min platt-locktång. Tyvärr en anledning att inte använda nya borsten så mycket för då borstar jag ju ur lockarna. Och göra om varje dag orkar nog vare sig jag eller håret. Det lägger sig i ett snygg fall för att vara borta efter några dagar. Tyvärr kan jag nästan inte med att gå med ofriserat hår numer - det hänger så trist... Jobbig vana att skaffa sig.

Lappis - förmodligen skulle jag fortfarande klara av att urskilja korksmak. Men mer nyanserat än så blir det nog inte.

Är det förresten någon som kan tipsa om andra ställen än Hemnet att kika bostad. Vi sliter våra hår här i försök att få något vettigt ur deras nya sida. Men den visar upp precis de resultat som jag aktivt klickat bort ur listan, utsluter de flesta kommuner från valet och glömmer säkert en hel del till. Hur ska vi nu hitta hus? Radannonser som på stenåldern? Surfa runt på alla mäklare känns ju dömt att misslyckas.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!