• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

Kängu - rörig upplevelse!

AM - poängen med Ellos är ju att man alltid får en massa rabatt där... men så kom jag just på att Kavat tillverkas inte våldsamt långt härifrån. De hade till och med outlet. Får se om det avgår nån delegation dit....

• BrudSommar2006

Jag vet ingenting om Ellos barnskor men deras barnkläder är väldigt smala och små i storlekarna.

Jag såg ingenting om gnomer när jag gick in på berättelser på den där tankspridda sidan. Jaja.

Kvällens höjdpunkt var en telefonundersökning från Sveriges Radio som jag fick göra ikväll. Jag fick lyssna på hur många låtar som helst och tala om vad jag tyckte om dem, en del släppta, en del inte, fast jag fick ju inte veta vilka som var vilka utan jag fick tala om huruvida jag hört låten för eller inte. Massor med bra musik och en jättetrevlig kille som ringde. Dansade runt i köket medan jag mutade Astrid med en vällingflaska.

• viktualia

Brudsommar - Ellos säljer märkesprylar - bland annat Kavats barnskor. Så det blir samma varor men förhoppningsvis lägre pris... (för 600 spänn för ett par skor som Trollet kan ha nån månad känns lite saftigt... ska han matcha sin mor i skostorlek så lär det blir ett högt skokonto....)

• BrudSommar2006

Mina stackars föräldrar kommer nog inte att sova inatt för imorse när mamma var ute med hunden kom två killar på motorcykel åkandes från skogen. Sedan träffade hon grannen som berättade att de tidigare kommit åkandes upp i skogen på en fyrhjuling och motorcykeln, men alltså kom de tillbaka nu utan fyrhjulingen. Mamma var den enda person de där killarna såg. I alla fall så såg mamma och pappa att fyrhjulingen stod i en lada som de häktat av dörren på och ringde polisen som kom och hämtade fyrhjulingen eftersom den var stulen, de hade inte resurser att sätta bevakning tills de kom och hämtade tydligen. I alla fall så tror mamma att Hells Angels allra minst är efter henne nu!

• Izzie

Hej hej! Här kommer ett livstecken från mig. Är inne i min mest galna jobbperiod så just nu finns det inte mkt över. Går samtidigt en internationell ledarskapsutbildning som både tar tid och energi (även om den såklart ger energi med), så just nu är i princip bara överlevnad som gäller.

Har varit inne och läst några sidor här och där lite sporadiskt, men hoppas på att kunna få tid att vara lite mer aktiv igen om ngn månad eller så.

Grattis PB till en liten pälsboll!!! Så söt! 

Hattis - Vad roligt med bra värden! Stort grattis! Har illamåendet släppt?

Muggles - Har läst mig till att även dina tjejer verkar må bra! Så roligt att höra! Såg din fråga ang kejsarsnittet. Ja, att vända sig i sängen, eller ännu värre, att försöka ta sig upp ur sängen, var en utmaning. Man får liksom häva sig upp och rulla från sidan.  Det tog ett tag innan jag kände mig som vanligt, men å andra sidan var det stor skillnad bara på några dagar jämfört med hur det var precis efteråt. Du verkar ju vara vältränad och har ju en nätt kroppsbyggnad, så förhoppningsvis återhämtar du dig fort!

Piggelin - Grattis till bröllopet! Såg era jättefina bilder på FB. Vad fin du var i den frisyren!

Snaily - Lycka till med flytt o vaccinationer! Det går säkert bra med lilla Yngla, de växer ju i perioder de små liven.

Smint - Vad skönt att H blivit friskförklarad! Hoppas ni klarar er från elaka virus!

Kängu - Ah, kan ju knappast vara det grannen hade förväntat sig heller... Var tillståndet allvarligt?

Har läst väldigt sporadiskt de senaste veckorna, så jag har tyvärr inte så mkt som kommer ihåg att kommentera. Lovar bättring framöver  

• Fru FruLLan

hej
    har aldrig tid att vara här
    dessutom lite kaos i tillvaron

Hur ser det ut
    Får man hänga på i morgon?

• BrudSommar2006

Piggelin, ditt nya efternamn påminner mig om mina föräldrars grannar på Öland som heter så. Huset delades tills nyligen mellan henne och hennes bror men han dog nyligen. Syskonen var tydligen rejält osams så nu när han gick bort testamenterade han sin halva av sommarstället till några vänner till honom istället för att systern med familj nu skulle få hela! Helt ointressant historia, jag vet.

• BrudSommar2006

Hej FruLLan! Trist att höra att det är kaos. Jag kan väl aldrig tänka mig att de inte skulle vilja att du följde med imorgon för övrigt!

• Hattis

Hej hopp Lättad och början till glad Hattis tittar in!

Izzie - men hur är läget med dig då?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!