• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

Fossing - jag köpte två från Icas eget bageri.. istället

Hattis - GRATTIS!!

Skor - vad ska man köpa för första-par-skor till små troll?!? *nyfiken*

• Fru E

Här har det inhandlats semlor på vägen hem med från ortens bästa bageri

Försöker mota bort huvudvärk utan tabletter men misslyckades och gav efter, toppar med lite nötter och en stor kopp te mot inbillad halsont.

Hattis-grattis till en sprattlande keps

• Fossing77

Fastnade i packande av sålda Tradera-prylar... så jag får köpa semlor efter jag varit på posten... He he.. Så praktiskt det blev...

• Fru E

AM-HURRA för seger mot Yasuragi!!!!! Rätt åt honom!! En semla räcker inte att fira med

• gosnosen

men PB vilken otroligt söt liten truls! blev helt kär! om jag ville ha en hund skulle jag vilja ha en sån som han... tycker också att du är duktig som kämpar på med att få rätsida på livet. och det är ju helt rätt att då ha en fin badmössa .

• porchez

Tittar in efter att äntligen ha kommit ikapp efter helgen. Hinner inte skriva nu egentligen men hoppas lappis jobb-bytar-lycka smittar av sig... Kommer in senare ikväll om tid finns och ni inte har skrivit för mycket att läsa ikapp

• fru AM

Vickan: bra förstaskor är små läderkängor med skaft så att lilla vristen får stöd. Kolla Barnskoshopen - märket Kavat för lite bredare fossingar o märke Superfit för smalare (kan inte länka nu men kan kika in senare)

• sweetstreet

Tittar in som hastigast.
    Ser att hattis fått fina resultat!
    GRATTIS!!!!! Så härligt!

Men Mugglan varför frågar du om k-snitt? Har jag missat ngt. Är det k-snitt planerat?????
    Jag sov ok men visst gjorde första 2 nätterna förbannat ont det gjorde det. MEN jag gissar att det kan vara så efter en förlossning också?
    Sedan håller jag med Telis att det som gjorde att man var vaken var såklart att man skulle pumpa...!  

OCH en fördel med att ha bebis på neo ÄR faktiskt att man kan vila lite mer än när man inte har det. Å andra sidan sprang jag så mycket fram och tillbaka till neo under dagtid att det nog tog ut vilan man fick på natten??? Minns att jag blev fysiskt och psykiskt väldigt trött. Så på så vis var det skönt att jag fick stanna en extra dag på sjukhuset innan jag skrevs ut. För då var jag ju nära neo. Tror jag var 4 dagar istället för vanliga 3 på sjukhuset efter snittet. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!