• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • sweetstreet

Heja Gosnosbebben också! Snart kommer den nog!

• sweetstreet
    Själv är jag sliten. Ojoj!
    Det har varit en intensiv första start på året måste jag säga...
    Nu senaste veckan extra mycket jobb igen. I söndagsnatt jobbade jag till klockan 3....
    Sista finliret med artikeln innan vi ska skicka iväg för publicering.... Förhoppningsvis näst vecka. 
    Puh!
  • sweetstreet

Oj nu ser jag att kriget AM vs Yasuragi verkar gått bra för vår glamourdrottning!!!
    HÄRLIGT! 

• sweetstreet

Och semla vill jag också ha.
    Kanske ska jag ta en promenad förbi AQ Café senare och köpa idag?? Det är fint väder här så det skulle kunna bli en eftermiddagsprommis...
    Å andra sidan måste jag göra klart artikeln.... Endnote krånglar. Måste nog ringa maken och kolla med honom... 

• viktualia

AM - just det... nu minns jag... det här har vi pratat om förut..  Och då var det nån som tipsade om att prova dem i affär och shoppade dem på Ellos! Återkommer när jag lyckats!

• kängu

Vickan, vi körde på Kavats ljuvliga vita lära-gå sko, den var superbra!

Snartis, fy vad sorgligt med hästen Åh jag lider verkligen med dig, det är fruktansvärt när man måste ta bort ett djur. Tänker med fasa på att den dagen en gång kommer komma med mina hundar. KRAM!!

• kängu

Härligt Hattis med sprattel!!

Och härligt AM med att ni slapp överklagande i Hyresnämnden!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!