• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snorkfröken77

Vickan - Den var rolig! Men inte priset....

September - Har hört talas om tikei, men inte testat själv. Testa EMDs concealer, de har ju små burkar för endast 4,5 dollar. De har även provset av en massa olika foundations för bara 5 dollar. Det som är bäst med deras foundation är att de är indelade efter hudtyp/hur mkt täckning man vill ha, vet ingen annan som har det! I och med deras billiga priser kan man testa utan att bli ruinerad.

• Snorkfröken77

Vickan igen - Tror det finns fabriksförsäljning av Kavat-skor i grannstaden. Kanske kombinera skoinköp med fika hos mig?

• BrudSommar2006

Snyft, missade Let's dance, har hållit på och packat tills nu. Visserligen har vi spelat in det men jag orkar inte börja se det nu i alla fall. Nackdelen med semester, när man har packat är man helt slut så att man börjar semestern helt utmattad.

Smink - nix, kan inget om det. Handväskor - samma där. Vem var det som behövde en handväska man kan hänga över axeln så att man får händerna fria. En sådan behöver jag också. Var finns det en snygg sådan?

Lapinette, klockan sju redan, ojoj, ja då får du vinka när vi åker förbi, eh, framåt lunch.

Babymassage, gick på kurs med Iris men hon fick ju spader så klart.

• Telis

BS, här kan du ser hur man gör:

Häftigt va?

Hoppas att bilåkningen går bra imorgon (jag är inte avundsjuk) och ha en fantastisk skidvecka (är avundsjuk). Lycka till på skidskolan!

• Telis

snaily, jag vet precis hur det känns! Televinken sov aldrig mer än 3 x 30 minuter när han var liten och jag har också stått och vagnat och gråtit av frustration och trötthet mer än en gång kan jag säga. Men om det är till någon tröst så har det ändrat sig, nu sover han ofta en timme på förmiddagen, ibland till och med längre än så, och en halvtimme på eftermiddagen. Stoooooooor kram!

• Lapinette

Telis - Wijnjas drog mitt kort två gånger i onsdags. Kanske förväxlade med ditt eftersom vi hade samma bank? Kan du kolla? Det är två olika summor så troligen gav du mer i dricks än mig .

Annars har vi precis fått veta att grannens lägenhet som vi vill köpa snart ska sälja (kontakter i vår brf) så nu försöker vi klura ut vad han har för telefonnummer.

• Lapinette

Nej, läggdags ska ju upp jättetidigt imorgon bitti. Suss gott!

• Telis

Lappis, kollade just och dom har dragit pengarna på mitt kort så tyvärr var det inte så enkelt.

• Telis

Läggdags här också, en viss familjemedlem vaknar tidigare och tidigare för varje dag som går imorse var kl 5.20 när det började tjattras i sängen. *bah*.

• Lapinette

Ok, ska kolla med övriga som var där annars måste jag kontakta min bank. Tänkte först på dig eftersom det var lätt att ta fel. Tack för att du kollade!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!