• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Omsan - så klart du måste åka till Italien! Har varit där massor (senast i somras .. Venedig) men aldrig i Rom.

• fru AM

Lappis - jag har heler alrig varit inne i själva Rom. Jag har alltid (sedan jag var 18) tänkt på Rom som målet för min bröllopsresa och eftersom jag ännu inte gjort någon sådan så har vi den kvar! Om fem år eller så när maken och jag kan leasa ut barnen en vecka så får det bli Rom, lyxhotell och romantik för hela slanten!

• fru AM

TAck återigen för tipset om kursställe, Lappis! Hittade omedelbart en variant som jag tror blir perfekt!

• Lapinette

Rom finns kvar och någon gång blir det en resa dit.

• Lapinette

Jösses, kan någon förklara för mig hur i hela fridens namn jag ska motivera mig till att jobba. Jag bokför alla mina timmar och trots att jag satt massor av tid på "övrigt" så ligger jag konstant minus de senaste veckorna pga det här med  jobbytet. Sen blir det inte enklare av att jag också har superlite att göra här just nu.

• fru AM

Lappis: Vad sa chefen om din uppsägning? Hur länge ska du vara kvar? Hur stor lokal behöver det nya kontoret?

• Lapinette

AM - jag föreslog att jag stannar till den 30 april varav de sista två veckorna är min semester i Japan (dvs jag jobbar en månad till). Hans ansikte skrynklade ihop sig och sa att han behövde prata med mamma (personal/ekonomi här hos oss) men att de vill hitta någon ersättare INNAN jag slutar. Hittar man någon så fort .. som inte heller har 1-3 månaders uppsägning??!  Jag föreslog att i stället komma in någon dag och lära upp den nya typ i augusti eller när den har börjat. De tjänar ju en jäkla massa pengar på att inte ha någon här under sommaren (och jag gör ju ingen större nytta just nu) och alla projekt för våren är klara och planerade. Sälja det sista projektet kan ju han göra och rapporterna kan skrivas av vår assistent ..

Oj, nu gick jag igång märker jag !

Nya kontoret ska ligga centralt och vara typ 60-80 kvm. Hör du något så vet du vart jag finns!

• fru AM
    Lapinette skrev 2011-03-15 10:20:53 följande:
    Hans ansikte skrynklade ihop sig och sa att han behövde prata med mamma (personal/ekonomi här hos oss) 
    Allvarligt???

Angående lokal så tycker jag att det är jättekul att kika efter sånt. Jag kollar på de vanliga kontorslokalsförmedlingarna ... I vårt hus har vi inget ledigt (fast jag skickade faktiskt ett mail till förvaltaren och frågade om de nya hyresgästerna kommit till skott och skrivit på kontraktet än. Tänkte att de kanske hade ändrat sig ... Den lokalen är på 60 kvm) 

På de vanliga sajterna har jag bl a hittat:
    http://www.ledigalokaler.com/main_lediga.php?cmd=view_object&id=10402332&top_banner=Array&side_banner=&language=
    http://www.ledigalokaler.com/main_lediga.php?cmd=view_object&id=10401414&top_banner=Array&side_banner=&language=
    http://www.ledigalokaler.com/main_lediga.php?cmd=view_object&id=10397509&top_banner=Array&side_banner=&language= 
  • Lapinette

Ja, jag hade för mig att den var på 60 kvm vilket hade varit bra för oss. Typiskt! Var inte i synk där. Tack för länkarna ska kolla dem. Lokaler är inte något jag tittar på vanligtvis .. föredrar hemnet.

• Parnassia

Oj många tummar och kramar behövs visst idag! EA, MSW och Snartis jag tänker på er!

Och Lappis, trist att grannen inte ville sälja, men skönt att ha pratat med chefen. Eller?

Maken är inne på dag 11 med feber här. Morgonens notering: 38,4.
    Börjar bli riktigt trist detta.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!