• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • _koko_

Snaily - Du får som sagt gärna ta min sjal som finns hos nenne (väl?)! Har glömt märket men var iaf väldigt nöjd med den. Lillebror bodde ju i den rätt länge och jag fick inte ont någonstans. Möjligen var det lite svettigt ibland.

• muggles

Snaily: nej jag tror inte jag hört om era trillingar i byn förut? Har för mig att de brukar förlösas runt v30 om inte förr - har nog stått i ngn av alla broschyrer vi fått från MVC (el så kommer jag ihåg fel). Jag tycker inte det är så farligt tråkigt än men fråga mig om 4 veckor! Men jag kan ju ta rygg på Fru Sy i granntråden som legat i aktiv vila i 13 veckor - snacka om beundransvärt!

• _koko_

Muggles - Det kommer bli en väldigt lång graviditet om du går tiden ut. Vilken läskig natt och vad skönt att det gick över!

• _koko_

Lappis - Skönt att ha uppsägningen överstökad, men vad trist att de försöker hålla kvar dig när du räknat med att kunna gå tidigt.

• muggles

JA Bettan och Btvåan var bra namn!

Jag lovar att vila ordentligt, finns inget viktigare för mig just nu. Jag HAR ju vilat tills nu också men jag tror jag överansträngde mig i helgen bara när sväronen var här. Blev lite för mkt städ och bak (svårt att bara sitta i soffan och se på när maken städar hela huset) och utflykt på söndagen. Sedan jobb på det, det blev väl för mkt helt enkelt.

• _koko_

Förskola - Vi läste resultatet av "föräldraenkäterna" som gjorts några år tillbaka och ligger på vår kommuns hemsida. Kollade framför allt om de hade en uppåt- eller nedåtgående trend de senaste åren. Sen besökte vi dem och valde den som hade det lugnast. Att våra grannar haft sina (otroligt väluppfostrade) barn där spelade väl in litegrann också. Vi har som telis tur att ha väldigt bra förskolor nära, men vi hade nog kunnat välja en längre bort om de närmaste inte hade verkat bra. Barnen är trots allt där väldigt många timmar varje dag.

• Telis

Heja heja, EAs embryon!! (Jag undrade också varför ni hade satt in bananer )

• Telis
    _koko_ skrev 2011-03-15 20:01:46 följande:
    Snaily - Du får som sagt gärna ta min sjal som finns hos nenne (väl?)! Har glömt märket men var iaf väldigt nöjd med den. Lillebror bodde ju i den rätt länge och jag fick inte ont någonstans. Möjligen var det lite svettigt ibland.
    koko har en vit Looma Sino.
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!