• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

Koko: jag har inte pratat med doktorn, men tvivlar på att det blir någon åtgärd, och är absolut inte säker på att jag skulle nappa även om hon har någon idé.. Har mest känslan av att ingenting som hittills testat har funkat, så varför skulle något annat göra det.. Har typ alltid svarat bra i början, men sen sjunker det snabbt igen.. Och lycka till imorn!

Nu är det snart äntligen dags för desperat housewifes, sen sova också hoppas jag att jag får ha en bättre dag i morn! Idag skulle jag helst bara sitta i ett mörkt hörn!

• start september
    Telis skrev 2011-03-15 20:31:30 följande:
    Nej, är det sant? Vad tråkigt, dom var ju verkligen experter. Jag kommer inte heller ihåg vad den hette så du ser där, du är inte ensam om minnesförfallet.
    Och ovan två inlägg hörde ju ihop med detta.
  • _koko_

Snaily - visst är jag! Men för att svara på EAs fråga märker jag stor skillnad! Jag har äntligen fått tillbaka min hållning! På diskbråcket tror jag dock att lasern gör mest skillnad. Och att jag är noga på jobbet, hur jag sitter och att jag står ibland osv. Och att jag inte bara lyfter längre, utan spänner bålen innan jag påbörjar några lyft.

telis - åh, vad roligt att ni kommer iväg iaf! Och tack start för namnet på butiken.

msw - förstår din frustration. Kram igen!

NU är det dags för sängen, följ mitt exempel lilla kaninen. kram på er!

• BrudSommar2006

MSW, vad tråkigt, hur blir det nu då om det inte går att göra något mer, du klarade uppenbarligen av en förlossning med dåliga värden, kan det bli problem vid tex en trafikolycka eller så, måste du ha någon information på dig i fall att eller är det inte så farligt?

Jag måste säga att jag missat det mesta med EAs insättning, det enda jag snappat upp är vad ni andra skrivit, har hon bytt tråd kanske och att det är där ni läser? Ser ju någon liten kommentar ibland men har inte sett alls mycket om detta?

Vi ställde Astrid i kö så fort hon fått personnummer, det är ju kö till dagisplatserna hos oss. Vi har två dagmammor på vår gata men vi gillar inte dem något vidare, skönare med förskola med flera i personalen. I och för sig har vi inte speciellt långt till den Iris går på heller. Vi är inte helt nöjda men Iris trivs så vi har lagt ner att byta.

Det har gått rätt så bra för Iris i skidskolan och vi har också överlevt, maken åker bra nu men jag är rädd fortfarande. Inte i lättaste gröna backarna men även bland de gröna finns det lättare och svårare har jag lärt mig och vi åkte i en som var lite brantare idag. Jag plogade och plogade och fick inte ut så mycket av det, så fort skidskolan var slut bytte jag backe och det var jättekul igen.

Pulvriserat smink, nej, inget för mig, tänker delvis på Iris som stod och pudrade sig och skulle hålla själv nu ikväll innan vi gick ut och åt middag.

• BrudSommar2006

Telis, vad bra att du får åka lite skidor!

Usch vad alla är sjuka förresten.

Parnassia, det låter ju galet att ha feber så länge, mig fick de testa två gånger innan provet visade på körtelfeber, har de testat honom?

• BrudSommar2006

Tänkte bara klaga lite, jäklar vad jag har ont i smalbenen, det började redan igår, det är som blåmärken, har så himla ont av pjäxorna. Försökte spänna lösare idag men det gick ju inte, kändes livsfarligt i backen så det var bara att spänna på igen.

• Snorkfröken77

Ååååh Heja Bettan och Btvåan! (suveräna namn, Lappis!)

Muggles, läskigt med SD! Skönt att det var falsklarm! Jag tror också du kommer få gå längre än du trott
    För övrigt frågade jag nog för ett par sidor sedan hur länge du och maken planerade att vara hemma tillsammans?  *kram*

MSW - *stor kram* J-a skitvärden rent ut sagt!

Lappis - Grattis till uppsägning! Och vad jobbigt med grannen, hur kan man blir sur över något sådant?

Har äntligen fått tid till spec MVC, ska dit nästa tisdag, självklart samma dag som jag hade planerat BM-besök så jag fick flytta det. Hoppas att jag får lite mer klarhet i vad som händer framöver den här gången...Känns väldigt luddigt just nu...

Hade en läskig SD-upplevelse i helgen också, åt något olämpligt på lördagen och fick jätteont i magen på natten, fick gå upp och gå på toa. När jag kom tillbaks hade jag fortfarande ont och när jag la mig ner, började magen dra ihop sig och trycka neråt mot underlivet, gud vad rädd jag blev. Jag har bara förut känt att magen liksom blivit hård om jag gått för fort eller så, men det här var verkligen så att det jobbade på neråt och tryckte på. Funderade på att väcka maken men sen spydde en av katterna så då var det bara att hasa sig upp och ta hand om det, efter det hade det slutat. Skönt. Har bara känt den känslan på förlossningen innan, vill inte känna den igen!

• Telis

BS, gör det ont fram på smalbenen? Om det gör för ont kan du sätta på Compeed om du har såna med dig, dom tryckavlastar lite. Kul att det har gått så bra i skidskolan för er alla!

• Telis

Hur funkar dagiskön här i Stockholm? När får man reda på om och var man har fått plats om man sökt till i augusti? Och om man inte får sitt förstahandsval utan måste tacka ja till tex andrahandsvalet, står man ändå kvar i kön till förstahandsvalet då?

• Oms

men ni har ju sprängt 15 000 vallen borde firas med krulltrumpeter och bubbel

visst har väl sthlm stad oclså Dexter som man anmäler sig via eller ha rman inte kvar det? med Mathilda fick vi besked 2 mån innan om jag inte minns fel. då ringde föreståendaren hem och ngn vecka senare ringde man från avdelningen och vi pratade igenom ur inskolningen sen skulle gå till.

studiebesök på avdelning blev det samt att de kom hem til oss och hälsade på i ngn timme eller två för att lära känna Mathilda. sen själva inskolningen var på 3 dagar då man var med men inte aktiv o sen var det klart! super!

dagiskön i stan fungerar lika som hos oss tror jag och nej, man kan inte tacka ja till andrahandsval och sen köa vidare till förstahandsvalet. dock kan man tacka nej till andrahandsvalet och köa vidare om man vill.

sen rent generellt vill man inte man oftast inte byta dagis när man väl har skolat in på ett - om det inte är ett riktigt hemskt dagis förstås

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!