• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • _koko_

Jag har skrivit ner allt jag ska ta upp med husläkaren i morgon, för det finns inte en chans att jag kommer komma ihåg... Tappar ord och glömmer allt!

• Telis

Jag hade nog kunnat välja ett dagis som låg lite längre bort om det närmaste hade fått dåliga omdömen fast nu behövdes inte det för det närmaste har 100% nöjda föräldrar som tur är.

Och om jag som AM hade att välja mellan ett som låg 5 minuter bort och ett som låg 15 minuter bort och jag jobbade hemma så skulle inte heller avståndet spela någon roll. Men nu ligger det närmaste 15 minuter bort och åt fel håll dessutom plus att vi båda lägger ett par timmar om dagen i pendling så då känns det viktigt med att ha ett dagis så nära som möjligt.

Men skulle det visa sig vara dåligt så skulle jag ju flytta Televinken till Eskilstuna om det var det som krävdes.

• snaily
    Telis skrev 2011-03-15 20:14:37 följande:
    koko har en vit Looma Sino.
    Å, så bra, kollade på just en sån tidigare (på nätet). Får fråga Nenne snällt om jag får låna den.
  • snaily
    Telis skrev 2011-03-15 20:21:06 följande:
    Men skulle det visa sig vara dåligt så skulle jag ju flytta Televinken till Eskilstuna om det var det som krävdes.
    Du och maken skulle väl flytta med till Eskilstuna, hoppas jag.
  • Telis

snaily, vi hade också en sån och var nöjda. Annars är ett tips att gå till den där affären (koko, hjälp, vad heter den?! ) på Hälsingehöjden. Där är dom experter på sjalar och selar så man kan få prova olika sorter och få en gratis liten knytkurs på köpet.

• Telis
    snaily skrev 2011-03-15 20:23:05 följande:
    Du och maken skulle väl flytta med till Eskilstuna, hoppas jag.
    Mja, jag tänker mig att han skulle få ett pendlarkort på Mälarbanan.
  • _koko_

Snaily - gissar att pricken är lite tung att bära i den nuförtiden. Nu ska jag göra mina pilatesövningar och sen lägga mig och (förgäves ) hoppas att japan mår bra igen när jag vaknar...

• Telis

På tal om påsk så har vi bokat en skiiiiiiiiiiiidresa i påsk!! Wiiiiihiiiiiiii!! Jag har inte åkt skidor på två år men i påsk, då j-vlar ska det klämmas lagg!

• _koko_

Telis - Läste nyss att den stängt?? Och bara finns som webbutik nu? Men jag kan inte för mitt liv komma på vad den hette...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!