• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

AM- vet inte riktigt hur maken kom på namnen men hans eget val

• fru AM

EA: ni har inte bara tvillingar utan även TVILLINGBANANER! Det är inte illa! Kom ihåg att ni måste skaffa matchande pyjamaser till er vuxna också!

• Fru E

AM-hehe finns det ens!?! Husvagnsutstyrslar med matchande overaller är något som maken avskyr!

• Fru E

OM och ett stort OM detta lyckas får vi både december bebis och ev tvillingar men det är ett STORT OM

• Fru E

Koko-visst ja du går på laser samtidigt. När jag ska lyfta saker eller böja mig är jag noga med att hålla ryggen rak och spänd samt rumpan, då märker jag att det går lättare. På jobbet växlar jag mellan att stå och sitta varje dag. Nu får vi se om jag sabbar det igen när jag inte gör övningarna på en vecka men förhoppningsvis inte

• fru AM
    Fru E skrev 2011-03-16 09:48:27 följande:
    AM-hehe finns det ens!?! Husvagnsutstyrslar med matchande overaller är något som maken avskyr!
    Detta är Bröllopstorget och på Bröllopstorget finns det inga omöjliga klädambitioner - starta en tråd om Kinapyjamaser och tipsen om sajter att beställa från lär strömma in!

Decemberbananer i julpyjamaser!  
  • fru AM

Lappis: fortfarande inga pengar dragna från kontot! JAg tror vi kan räkna med att de gjort fel och jag vill gärna göra rätt för mig! Så skicka mig dina kontouppgifter på ena eller andra sättet så gör jag mig skuldfri!

• Lapinette

AM - hur visste du om att jag ligger på minus . Okidoki, då är det förmodligen din nota jag fick också. Jag mailar dig under dagen.

• Tinga

Hej, hej! Fullt upp i både jobb- och renoveringssvängen här, men tittar in en snabbis. Igår åt Puff 2/3 pannkaka och Piff 1/3 pannkaka hemma, och det var en stor händelse. De har ätit pannkakor på dagis förut, men generellt äter de mycket bättre på dagis än hemma, så det var kul att se. Det tar förstås en förskräcklig tid, men framsteg är det ändå.

Muggles - skönt att du kan ta det lugnt resten av graviditeten.

EA - heja de små bananerna! Min bästa kompis är IVF-gravid med tvillingar nu (ca v. 30).

Sweet - låter som att du också verkligen förtjänat vila.

Krya på er, alla sjuklingar; både stora och små!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!