• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily

Koko
    Duktig du är med pilatesövningar! Sov så gott!

Telis
    KUL, vart bär det av? (skidresan alltså, inte mälarbanependlignen )

Tror jag har en begynnande liten liten mjölkstockning, det är hårt och gör ont, tror min värdelösa amningströja från H&M har klämt där. Försöker värma och massera. Yngla är mätt och vill inte hjälpa till nämnvärt med tömningen.

• Telis
    _koko_ skrev 2011-03-15 20:28:25 följande:
    Telis - Läste nyss att den stängt?? Och bara finns som webbutik nu? Men jag kan inte för mitt liv komma på vad den hette...
    Nej, är det sant? Vad tråkigt, dom var ju verkligen experter. Jag kommer inte heller ihåg vad den hette så du ser där, du är inte ensam om minnesförfallet.
  • Lapinette

Telis - härligt med skidor. Såg en massa telisar när vi var i Romme. Maken blev lite konfunderad ett tag och trodde att det var du som var i backen .

• Telis
    Lapinette skrev 2011-03-15 20:32:58 följande:
    Telis - härligt med skidor. Såg en massa telisar när vi var i Romme. Maken blev lite konfunderad ett tag och trodde att det var du som var i backen .
    I wish! Det är det bästa med svenska fjällen - att man har lite "bröder" och "systrar" där.
  • Fru E

Bettan & Btvåan ska presentera dem för maken

Parnassia-det var ett önskemål från vår sida eftersom vi har så många i frysen och antagligen inte kommer att orka göra så många försök. Två ökar inte graviditetschansen men chansen att hitta rätt ägg som fäster förhoppningsvis.

Tack för alla tummar

• Lapinette

Telis - i Vemdalen såg jag knappt några alls men i Romme fanns det flera och de flesta var jäkligt duktiga!

EA - hoppelihoppas!!!! *tumhållning*

Själv är jag totalt hjärntvättad just nu. Knappt talbar. Uppsägning, sedan presentation och nu ikväll har jag varit på japanska. Jösses, det är mer än vad min lilla hjärna och hjärta klarar av. Nu är jag som en grönsak resten av kvällen.

• Fru E

Koko-märker du någon skillnad med övningarna? Jag har uppehåll några dagar nu men tycker att de hjälper faktiskt, om inte annat så sträcker jag ut musklerna

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!