• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

Nenne-ja denna gången är verkligen ingen dans på rosor och det är med största sannolikhet över för denna gång men med fröerna har jag bättre tur eller knappt det ens för nu har lime och mandarinträdet fått sköldlöss

• nennesjuttioåtta

men så roligt att höra att ni kan påta i trädgården, era lymlar. Här är det nog bara en halvmeter snö kvar. MEN! Idag var det 10 grader varmt iaf och på södersidan så finns det en hotspot där radonfläkten blåser ut som det smält bort och där kikar tre tulpaner upp! Yeeiii!

• Fru E

Nenne-så gör jag inomhus än så länge med tankte på att det snöade i torsdags/fredags så är det lite tidigt att påta mer i trädgården än att klippa ner lite perenner

• Snorkfröken77

EA - Jag gissar att du inte vill ha en massa käcka tillrop, men en liten blödning kan ju vara jättepositivt, det kan ju betyda att B1 eller B2 eller varför inte båda fäste? Det stämmer ju väldigt bra tidsmässigt. Jag hade ju en blödning med S som jag var helt säker på var mensen. Jag fortsätter hoppas och tror det var en nidis! Förstår att du vill ta blodprov för att få veta, väntan måste vara vidrig! *kramar om igen*

Hmm, jag gick in på skatteverkets sida, valde-tjänsten Inkomstdeklaration 1 och loggade sedan in med e-leg, valde sedan skatteuträkning. Aaah, såg nu, du måste skaffa e-leg om du inte har det.

Visst är det härligt med fröer! Jag längtar så efter våren! Du är ju verkligen rätt placerad i landet för att börja odla tidigt Fick mail från odla.nu om perenner, blev väldigt sugen på ett par nya sorter, frågan är bara om jag lyckas övertala maken att plantera dem, jag kommer nog inte kunna göra det själv när de väl kommer

Kängu - Tack för tummarna!

• nennesjuttioåtta

Fru E – När ska ni göra VUL i så fall? Åååh fuck, jag vill inte att det ska vara kört!!!! Vill se en hel bananklase till jul!!!

• Snorkfröken77

Hej Nenne! *vinkar frenetiskt* Nä, när jag siter ner känns det ganska bra, men jag tänkte att det kunde vara skönt att slippa dra av och på det sexiga bältet hela tiden när man är hemma...Som för övrigt är i en vacker betonggrå nyans...

• nennesjuttioåtta

Snorkis – jag beställde ju perenner från odla.nu i fjol. Pwahaha. Säkert jättefina om jag hade satt dem åt rätt håll i rabatten. Nä, hädanefter kör jag på det gamla knepet: be svärmor om hjälp och vips så kommer två tanter med 1 hinkar med blandat småplock och planterar dem åt dig. Fantastiskt. Jag kan ge dig numret!

• Snorkfröken77

Nu ska jag betala mitt livs första p-bot, pinsamt, ännu pinsammare när man vet vad jag ska jobba med framöver och att jag fick det på min arbetsplats *skäms något otroligt*

• Snorkfröken77

Nenne - Ge mig numret pronto! Jag har fått blommor från svärmor och de vill sig inte alls....

Puss på er!

• Fru E

Nenne-vi avbokade vulet när de hade mage att ta 700 kr.............de hade ändå inte kunnat se om det var en grav utan bara var blödningen kom från och då värderar vi ett blodprov mer där man kan se hormonhalten och få svar. Återstår att se vad de svarar imorgon, känner mig som en besvärlig patient nu

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!