• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • sweetstreet

Fast nej nu var det visst 7 grader ser jag. Men det sprlar inte så stor roll. Det känns råfuktigt o kallt ute ändå idag.

• sweetstreet

finns inte så mycket mer att berätta här tror jag.

Men HEEEEJ Nenne!!! vill jag ändå ropa!  

• nennesjuttioåtta

Sweetstreet – MOAHAHAH då har vi haft varmare än er idag! 

• nennesjuttioåtta

Hur lång tid har du kvar på ditt jobb nu? Är artikeln skickad?

• Oupsie

September, några länkar:

www.seraphine.com/Default.asp?

www.newlook.com/shop/womens/maternity_30100%3Acat30100&icCategory=cat30100&bfh_so=3&bfh_ps=100

De två har jag beställt ifrån och allt fungerade bra.

Sen hittade jag några till, men jag beställde aldrig därifrån:

www.jojomamanbebe.co.uk/pu+Maternity-Wear+maternity+1

www.cravematernity.co.uk/

www.isabellaoliver.com/maternity-clothes/eu;jsessionid=CD1DE4CBEB29C3E46F6D8FDE97912EF2

• Oupsie

Fru E, fortsätter att hålla tummarna allt vad jag kan ändå, och hoppas att det bara är sköra slemhinnor eller så. Stor kram!

• Oupsie
    nennesjuttioåtta skrev 2011-03-21 21:46:17 följande:
    Just det! Jag hade inte stödbältet alls sista tiden, för då var det mest framfogen som gjorde ont. Eeeeeek!
    Jag ska nog ta tillbaka att det helt gått över, det känns oftast ingenting men när jag sparkar (typ skjuta igen en dörr med foten, sparka undan snö) så gör det lite ont men inte alls som när jag var gravvo – då gick det ju inte alls.
    Iiiihhh nää, ajajaj. Var hos sjukgymnasten tidigare i veckan och hon pratade just om den där rörelsen, när man drar med benet snett, tex rättar till en matta. Hon sa att jag inte skulle göra den alls, och påminde mig om att det faktiskt bara hade gått drygt en månad sen förlossningen och att det tar tiiiid för det att läka ut. Jag kanske är lite otålig... Obestämd

Började fundera på om det hade hänt något med bäckenet under förlossningen, eller under graviditete, konstigare saker har ju hänt liksom, men hon sa att bäckenet var rakt och att det nog bara var foglossningen som fortfarande spökade. Så nu har jag en massa övningar som jag ska göra för att stabilisera bäckenet så gott det går.
  • sweetstreet

Fru E

Skickar varma kramar och hoppas hoppas hoppas att det inte ska vara ngt negativt als med dina spottings!

• sweetstreet

Nenne,
    lite mindre än en månad kvar nu Det känns heeelt galet!!!

Artikeln är fortfarande inte skickad!! Gaaah!!!

Ibland tycker jag att samarbeten SUGER!!!!!
    I detta fallet har våra samarbetspartners inte riktigt levererat det de sagt innan att de skulle!!!!! Därav denna evinnerliga tiiiiid! Plus att de lassat över nästan allt jobb på mig och min chef!

Jag ahr ju ytterligare en artikel jag vill få klart innan jag slutar. Det kommer nog bli lite hektiska veckor framöver tror jag.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!