• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

Besök hos BM idag gav SF-mått 33 cm (motsvarande v36 för enling) och enl egen mätning 104 cm midjemått. De har rikligt med fostervatten båda två så de snurrar runt som cirkusartister därinne. Ada som legat som nr1 förut låg nu som nr2 i tvärläge(!) medan Beda låg med huvudet ner. Jag ska nog ha en jäkla tur om jag får föda vaginalt känns det som... Frågade BM om TENS-apparajten också men hon visste givetvis ingenting.

• nennesjuttioåtta

hejhej!
    Mugglan – Gött! Fast vilka kluriga damer, härs och tvärs!

hörrni, nu har jag lagt upp fina högar av mina pensionspapper. Min tjänstepension har 5 högar. AMF, collectum, Alecta, Skandia och Fora. Eller egentligen är det 4 eftersom AMF redovisar hos collectum och Fora. Förvirrande. Kan man slå ihop dem nu eller är det någon som har koll? Förr gick det ju inte men visst ändrades det? 

Hoppas bananerna hållit sig i skalet!

Synd på Japanresan, Lappis. Har du kollat kön på länge?

Pricken sov hyfsat i natt. Åt kanske en 4 gånger bara. I stället var det Nancy som var ett jävla drygskåp.  

• nennesjuttioåtta

Muggles – jag hade SF 33 i v 34, skulle nog ha låtit bli den där turbojästen jag hade som craving...

• sweetstreet

Haha Mugglan,
    kanske borde vi döpa om Ada och Beda till Härsan och Tvärsan?!?!?!
    Men skönt att allt fortfarande verkar bra!!!

• sweetstreet

Ang att vara på jobbsökarfronten känns sådääää spännande.... Troligen för att jag är tvingad. Jag blir ju arbetslös snart. Hade inte känts lika läskigt om jag ahde sökt nya jobb "bara för att jag ville". Nu handlar det om att man funderar över hur många månader vi kan klara oss på en lön.... Och att jag måste hitta något inom överskådlig framtid för annars blir det svårt för oss att stanna kvar här vilket vore otroligt jobbigt med tanke på att maken inte är färdig än... Buhu!

• sweetstreet

Mopedvin,
    hoppas du kan vila upp dig lite nu då när gästerna åkt!
    Och du jag VET hur det är när man bor långt bort!!! De gånger man ses blir oerhört intensiva... Det slutar nästan alltid med en viss irritation tyvärr. Även när det fungerar bra.
    Men det ÄR jobbigt att plötlsigt ha sitt hem invaderat ELLER att SJÄLV måsta flytta in hos sina gamla föräldrar igen. Särksilt nu när man har småbarn....

Smint,
    grattis till bra 3-årskoll!

• sweetstreet

Idag har vädret vänt igen! Inga 23 grader men sol och för närvarande 7 vilket ska stiga till ca 12 under dagen. Najs!

• sweetstreet

Lappis,
    vilka är era planer nu då när Japan är inställt? 

• Soldemor
    nennesjuttioåtta skrev 2011-03-22 16:00:42 följande:
    hejhej!
    Mugglan – Gött! Fast vilka kluriga damer, härs och tvärs!

hörrni, nu har jag lagt upp fina högar av mina pensionspapper. Min tjänstepension har 5 högar. AMF, collectum, Alecta, Skandia och Fora. Eller egentligen är det 4 eftersom AMF redovisar hos collectum och Fora. Förvirrande. Kan man slå ihop dem nu eller är det någon som har koll? Förr gick det ju inte men visst ändrades det? 

Hoppas bananerna hållit sig i skalet!

Synd på Japanresan, Lappis. Har du kollat kön på länge?

Pricken sov hyfsat i natt. Åt kanske en 4 gånger bara. I stället var det Nancy som var ett jävla drygskåp.  
    Jag låter min bankkvinna ordna det där, hon har totalkoll på allt. Har du kollat med din bank om inte de kan hjälpa dig att lägga in allt? Finns ett datorprogram på någon hemsida (så där bra koll har alltså jag!) som sorterar alla uppgifter och räknar ut vad man får.
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!