• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snorkfröken77

Nenne - Ja, det var länge sedan jag kände mig så glad och lättad! Jag njuter för jag  gissar imorgon är jag lika orolig igen *studsar ikapp med Nenne*

• viktualia

Snorkis!! Vad häftigt att S ska få en lillasyster!!! *kramar*

Och Heja Snaily - lång bilfärd med spädis har sina sidor.... Bravo!!

Här - insåg maken att det inte var läge att rymma ikväll och kära NÅN vad mycket enklare det är att hantera en pipig och snuvig son när man är två vuxna!! Nu sover pipgubben i sin säng som har förhöjd huvudända och jag hoppas att han piggar på sig!!

• MSW

Snorkis: lilla leffelina!! Tänk, en lillasyster!

Mugglan: Härsan och tvärsan! de verkar vara ena riktiga busar i vilket fall!

själv bryter jag snart ihop, för att jag är så trött på att vara sjuk! dessutom ligger A i sin säng och låter som att han ska hosta lungorna ur sig! Det gör ont i mamma hjärtat! Dessutom är det inget vidare bra tecken inför natten! Imorn får han vara hemma med moster ist för dagis och så får vi försöka få en tid på vårdcentralen med förhoppning om att få någon hostmedicin..

• kängu

Underbart Snorkis med en lillasyster till S!!

• Vännerfan

Grattis Snorkis till en lillasyster!!

Grattis Snartis till en lillebror!!

Skönt att Ada och Beda håller sig där de ska vara!

Håller tummarna hårt för B1 och B2 och ignorerar helt att spottings skulle kunna vara negativt!

Lider med dig BS! Håller med om att det är så typiskt att ni först får försöka jättemycket och sen blir det när ni inte vill och inte försöker!

Grattis till nya jobbet Lappis!!

AM, Gött att ni vann i hyresnämnden!

Tinga, Tack för din reseberättelse i resetråden som jag läste med stort intresse innan vi åkte! Måste också berätta att jag bokat in min avdelning på konferens på Karlaby Kro nu som du tipsat om!

MSW, Hoppas både du och A blir friska snart!! Hoppas ni kan få någon hostmedicin!

Det har hänt massvis mer här medan jag varit på semester och det är med viss darr på fingrarna jag postar för jag hoppas ingen känner sig glömd för att jag inte kommnterat eller hunnit snappa upp nåt!

• Hattis

Å vad härligt det låter Snorkis!!! Heja Leffelina! Jag tycker också att det känns så himla bra samma dag som man fått bekräftelse på att den lever så jag förstår lite av känslan.

Håller tummarna blå för det som ska fastna ordentligt hos EA. Kramar skickas söderut!

Impade av ensamma bilfärder med småttingar, Vickan och Snaily. Vilka supermorsor ni är!

BS, tänker på dig, kram!

Sweet - vad superspännande med jobbansökan, hoppas hoppas *studsar upp och ned* Delar dina tankar om att arbeta tillsammans med andra - inte helt lätt om det inte presteras som förväntat. Hoppas att de skärper sig!

Pensioner - öööörk, tänkte tidigare att det där tar jag tag i när jag fyller 30, hm, det var ju några år sedan... *stoppar huvudet i sanden*

EGO - känner mig piggare, inte alls särskilt illamående, har inte tillstymmelse till gravidmage och två och en halv vecka tills det är dags att lyssna på hjärtljud = stigande oro under hatten. Men jag tycker inte heller att det är någon idé att springa på extra-ul när det inte är något påtagligt som är fel förutom att jag är lite för orolig.

• Parnassia

Hej allihopa!
    Åh vad jag saknar att kunna "hänga" här med er!  Men jag läser allt och tänker på er!

EA - jag hoppas så att du, b1 och b2 mår bra! Jag håller tummarna så att de vitnar!

BS- hur är det med dig? Jag läste om din grav men har inte sett dig här inne på ett par dagar. Hur mår du?

Undrar också hur det går för Gosnosen. Hoho!?

Och Snorkis! Underbart med leffelinas sparkar och tillväxt! Härligt! Kram!

Hattis, september, muggles, PB, snaily jag tänker på er och era orosmoln också! Och porchez med den sprudlande glädjen, jag blir nästan lite nykär i maken bara genom att se "fnittret" i dina inlägg

Och alla er andra förstås! Men det är svårt att minnas alla så här på rak arm!

• fru AM

Lillasyster Leffelina till Snorkelssons! Hurra!  

• Ore
    fru AM skrev 2011-03-23 09:11:46 följande:
    Lillasyster Leffelina till Snorkelssons! Hurra!  
    Kunde inte uttrycka det bättre, så jag instämmer i AM:s hurrande

Hoppas att glad-känslan inte har gått över än!!!
  • Ore

PB: Det är otroligt pinsamt att stå och inte ha med sig kort eller liknande... Eller för den delen att inte ha pengar på kortet, något som hänt mig titt som tätt när maken haft massa husräkningar att betala. Har man en räkning på 42 798 kr så kanske han ser till att det finns 43 000 på kontot just när den går iväg, men resterande belopp kanske visst inte räcker för att jag ska kunna handla på vägen hem från jobbet...

Tillräckligt pinsamt att behöva säga att "jaha, då får jag ta det andra kortet istället"... Skäms

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!