• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • sweetstreet

Själv är jag VRÅÅÅLhungrig eftersom jag mer eller mindre levt på kaffe, te och två bitar choklad (!) idag.
    Håller på med det sista på artikeln och VILL SKICKA IN DEN NU!
    Men Endnote krånglar. FAAAAAN!
    Jag HATAR verkligen Endnote just nu!!!!!

Grrrrrr!!!!! 

• sweetstreet

Men jag VÄGRAR att gå hem förrän artikeln är inskickad till tidningen!!!!!!!! 

• sweetstreet

HAhahaa! ÄNTLIGEN!!!
    Nu är den inskickad! Har fått email från editorn och det verkar grönt såhär långt!
    SÅ JÄVLA SKÖÖÖÖNT!!!!!  

Nu kan man sova gott inatt!

• Mopedvin

Skönt sweet!

Izzie - härligt!

Vickan - krya på dig!

Ego - vi fick också tillbaka på skatten trots ROT- avdrag för vårt nya tak + takkupa som vi gjorde förra året! Tjoho! Ska man vara tråkig och betala av lite lån eller ha lite kul?? Svårt val... Faktiskt!

• Vännerfan

Izzie, Stort grattis!! Oj, jag har inte alls hängt med. Ni har redan gjort KUB alltså?
    På semestern var vi en vecka på Gran Canaria ihop med en annan familj.

Mugglan, Han fyller 21/3. 19/3 var hans BF-datum.

Nu frukost- och dagisdags!

• fru AM

Izzie: vad skönt med bra KUB-resultet och att allt såg bra ut med lille sprattelbebben!

Tillbaka på skatten ... minns jag inte ens när jag fick senast. Hade kvarskatt på drygt 50 lakan i år ...

Jaha och efter tre dagar på dagis är nu Livia hemma med feber IGEN! Jag blir galen! Maken har dessutom svår influensa (mycket svårare än övriga familjen haft ) så jag VAB:ar/VAM:ar vidare  men sliter mig för att gå på trådlunch

• viktualia

AM - men vore det inte roligare att betala in lite mer skatt under året... har för mig att du betalat sådana där svindlande summor även tidigare...

Här har sjukstugeprojektet tagit sig ett kliv till - nu är även maken sjuk i samma åkomma som jag. Hittills visar dock inte Trollet någon tendens att vara smittad. HOPPAS att han slipper. Förvirrat nog är alltså maken föräldraledig och jag sjukskriven idag. Fast jag har just gjort ett jobbryck och maken sover bredvid en lika trött son. Jag ska försöka mig på att äta lite idag. Däremot missar vi avslutningen på föräldrautbildningen... kan inte gå dit med ett toksnorigTroll och en mamma som är för sjuk för att jobba...

• fru AM

Vickan: det är inget jag kan påverka - det är inte det att jag betalar för låg inkomstskatt utan det har med kapital och förmåner att göra. Och visst lägger jag undan lite varje månad redan - annars skulle det aldrig funka.  (Men det är ändå surt - jag är helt emot den typer av skatter dessutom - surprise)

Trollet var ju kass i magen förra veckan minns jag att du skrev - han kanske hade en mildare variant av det du och Trollpappa har/haft ?

• Lapinette

AM - så du kommer på lunchen iallafall? Kaninen tittar in lite snabbt för att se att den fortfarande blir av (lunchen alltså).

• fru AM

Lappis: jag kommer - maken som ändå är hemma får vara med Livia. Vilken "tur" att han  är sjuk

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!