• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily

Söta lilla Nancy! Som inte tycker om mig, ens i civila kläder.

• passionsblomman
    nennesjuttioåtta skrev 2011-03-25 13:25:07 följande:
    PB – Den finns i Sverige, men den var ju mycket billigare i USA.
    Här har du några liknande. www.zooplus.com/shop/cats/cat_flaps_nets/cat_... 
    Oj vad många! Jaha...jamen en sådan där med halsbandsvariant är nog bra, för våra katter har inte chip. De har tatuering i örat, så den lär de ju inte kunna logga in med. Eller programmerar man in de numren i luckan?
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Klockarbol

Så avancerad är ju inte den kattluckan som ligger i mitt skåp, den var mest tänkt för att slippa få in snö och regn i farstun hela tiden

Å vår katt (sedemera grannes katt, grrr) var en ganska kartig (läs extremt revirhävdande) katt så vi hade aldrig något problem med att andra katter försökte komma in.

Nä. jag måste verkligen jobba lite till...

• smint

Tror vår granne har en sådan lucka i sitt källarfönster som ni har nenne, ser smart ut.  JA ibland kan katterna ha dåligt tålamod, snabbt skall det gå

Grannens katt har fått kattungar precis, vi fick komma in och kika häromdagen, jösses vad söta, Tilde blev såklart eld och lågor. Mamma vill ha en sådan- snälla  Men R är allergisk så det går inte som tur är. Min bror har numera 4 katter så vi får åka dit och leka med dom istället..

märkligt väder, sol, blåst och snö. Men nu skiner solen igen så det var ju tur.

Men enligt någon gotlands historia så skall det komma 7 starurar   

sv.wikipedia.org/wiki/Star-ur

innan våren kommer, alltså sju bakslag och detta var väl nummer 2 sedan förra fredagen  

• smint

snaily: haha har en äldrel babybjörn babysitter som gungar när han rör sig så han somnar till om han vaknar 
      eller dom nya kanske också gör det, men köpte denna av grannen för en billig peng som dom köpt på blocket för 2 år sedan.

• nennesjuttioåtta

Nu sover Pricken som vanligt igen, t o m något längre första passet – ända fram till kl 4! Och igår somnade han i min famn, jag petade ut bröstet och satte i nappen och någon sekund senare var han klarvaken och låg och pratade, skrattade och log sitt soligaste leende. Jag kunde inte hålla mig så vi småpratade lite, skrattade och hjärtat pinglade av kärlek och jag pussade honom helt blöt och sen fick han ligga och prata med sin nalle och greja med nappen medan vi plockade i köket. vi hörde honom prata och prata och helt plötsligt hade han petat in nappen och somnat, av sig själv. Glad och nöjd. Repris på den, tack!

• Lapinette

Sitter nu med en broshyr över hur man får längre, fylligare ögonfransar om det är någon som är intresserad. Tänkte att jag skulle vara testkanin och köpa en sån där liten flaska för 900 pix och så var de slut (den sista köptes när jag låg och fick finnarna klämda). Så jäkla typisk!

Det där med att öppna resebyrå har jag hört många gånger förut. Skulle vara väldigt olönsamt med tanke på hur mycket tid jag kan spendera för att leta upp ett hotell!

Annars så har jag även inhandlat tryffelsalami och en massa annat gott på Vasastans ost tills ikväll .

• nennesjuttioåtta
    snaily skrev 2011-03-25 13:33:24 följande:
    Söta lilla Nancy! Som inte tycker om mig, ens i civila kläder.
    Ja, att hon blev så harig när du kom, hon måste ju känna igen dig (eller är det veterinärdoften som inte går ur? )! Värsta low-ridern, magen tog nästan i golvet när hon ljudlöst smög ut.

PB Ja, men det är lite trixigt att logga in för de ser ju inte vad de har för nummer och tassarna slinter lätt på knapparna. Annars finns ju denna variant. www.coolstuff.se/Cat_DoorBell
  • Lapinette

Snaily - hur trivs du ute i förorten. Funkar det?

• snaily

Smint
    Ja, det är aprilväder en vecka för tidigt! Har staren kommit än då, vad säger dina föräldrar?

Nenne
    Ja, tur att vi höll oss inne, vinden kanske hade fört oss ända till... Blåkulla?

PB
    Kan man inte ha kodlås på kattluckan och lära katterna trycka in en sifferkombination, kanske samma som de har i örat?

När skrev jag egentligen här senast? Har jag berättat att jag blev akututkallad till Hålan häromdagen för att vara med på första föräldragruppsträffen? Det var en besvikelse måste jag säga, fast kanske ska ge några av människorna en chans till innan jag dömer dem för hårt. Några har jag dock redan en väldigt bestämd uppfattning om, och inte en vidare positiv sådan. Kände mig lite deppig efteråt men sen kom jag på att vi ju ska börja på babysim också så kanske kan man träffa några vettiga mammor där... Hoppet är det sista som överger en!
    BVC-sköterskan verkar snäll men med rätt gammaldags åsikter. Hon var lite imponerad över att jag satte mig och åkte dryga 6 mil enkel resa bara för att delta, det är väl inget avstånd tyckte norrlandsskadade jag. (som dagen efter åkte ända till Gefle t o r)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!