• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Piggelin1

PB - har inte kört gröt ännu, men köpte häromdagen. Däremot börjat testa lite nu i veckan med gourmetmåltiden mixad plasternacka uppblandat med smör & bröstmjölk. Det åker lite fram & tillbaka, det lilla han får, men snart ska det nog ge sig & han kommer på rätta knycken!

Nu hör jag att maken backar in på uppfarten - tjing på er & ha en fin helg!

• passionsblomman

Tjingeling Piggan! Ha en skön helg!

Ore, jag vet vad du menar. När jag var massor av kilon mindre och skulle ha arbetskläder, sa killen på firman "Du, vi stöttar inte barnarbete här!" Det fanns inte några skor alls i min storlek. (35-36) och även de minsta byxorna satt dåligt. Tyvärr kan jag numera inte ens drömma om att få på mig de byxorna, smärtsamt nog. Byxprobemet vorae alltså ur världen ifall det skulle handlas idag. Men skor! Nej, där finns det allt en del att göra.
    Kanske du också skulle starta eget? På klädsidan? du vet ju vad du skulle vilja kunna köpa! och Lappis vinkasse skulle då jag gärna köpa. När jag startat eget själv och framgångsrikt driver "mitt ställe" som jag kallar det, tjänar okej och därmed kan köpa dylika kassar till helg och fest. Och dina arbetskläder kunde jag derssa upp min personal i. Tjejer som fick känna sig som tjejer, men safe om fötterna.
    Själv drömmer jag om en sko som BÅDE fungerar som skyddssko, OCh har ergonomiskt bra egenskaper. sug på den! Mina spiktrampskor tog livet av mina knän tror jag. och det är ju inte bättre an en skadad fot...

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Lapinette

Skyddsskor? De enda skydd jag känner till är det där blåa i plast som de använder på SATS men jag antar att det är något helt annat du pratar om.

• passionsblomman

Lappis, i de miljöer där man tex hanterar palldragare, pirror och det körs truck, lastas tunga saker eller riskera att trampas på spikar etc, behöver man skor med antingen tåhätta i stål, och /eller spiktrampsula. Det blir tunga skor, men man har gjort vad man kunnat för att slippa bli invalid. Även väktare och poliser har hättskor och skulle tro att de flesta hantverkare har det också. Mycket bra uppfinning och skillnaden mellan mosad fot i gymnastiksko coh lite ömfot i hättsko, är ganska stor, säger de som prövat...

• Lapinette

Jag har skor med stålhätta så jag vet att de kan bli rätt tunga fast de är inga skyddskor.

• passionsblomman
    Lapinette skrev 2011-03-25 15:22:26 följande:
    Jag har skor med stålhätta så jag vet att de kan bli rätt tunga fast de är inga skyddskor.
    Men de kan bli en bra försvarsgrej när du ska möta dangerouse förortskids i Stockholmsnatten. {#emotions_dlg.djavulsk} En smidig och dansant smalbensspark så får de ångra att de muckade med kaninen. HA!
  • passionsblomman

Lappis förresten, hur går det i kön? Jag är så dåligt ikappläst numera och har kanske missat någon framgång.

• Lapinette

Exakt .. bara det att jag inte använder mig av dem längre .. men gjorde det när jag bodde ute i förorten och rände på stan om nätterna. Det var bara att sätta ned foten så sprang alla sin väg .

• viktualia

Här har ni en seeeeeg Vickan med ångest. Rätt lite ångest över att trollet var väldigt mammig imorse och skrek när jag gick. Lite mer ångest över att jag inte var så pigg som jag trodde imorse = gääääsp. Mest ångest över att ha gått till jobbet utan att vara så frisk som jag trodde...dvs tänk om nån blivit smittad!!!! Gaaaaaaa hemskt......

• passionsblomman
    Lapinette skrev 2011-03-25 15:26:33 följande:
    Exakt .. bara det att jag inte använder mig av dem längre .. men gjorde det när jag bodde ute i förorten och rände på stan om nätterna. Det var bara att sätta ned foten så sprang alla sin väg .
    Stampe *stamp stamp* sätter ner foten, och huliganerna flyr.
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!