• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily
    Lapinette skrev 2011-03-25 13:44:41 följande:
    Snaily - hur trivs du ute i förorten. Funkar det?
    Funkar ja, trivs nej. Fast det är ju högst tillfälligt, på torsdag flyttar vi till huset på landet vi ska hyra en månad, ska bli skönt! Men längtar "hem" lite grann, särskilt efter att Koko lagt ut fina snöbilder på fejjan...
  • nennesjuttioåtta

Lappis – fast man betalar ju mycket för servicen. Sen när du har en färdig paket så kan du ju sälja den vidare, då behöver du inte leta igen.

PB – Det finns ju kattluckor med magnet också, men då kan de dra in allt möjligt (spik, lyktstolpar, cyklar och hjullastare). De fastnar även med halsbandet i fönsterbleck, trädgårdsmöbler, andra katter med samma luck-sort, dragkroken på bilen. Köp INGEN sån. Då måste ni ju köpa ny dragkrok sen när katten dragit loss hela kofångarn.

• nennesjuttioåtta

lappis - Snaily tog stygnen ur tassen på Nancy i somras. Och det gjorde säkert inte ens ont!

• snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2011-03-25 13:40:10 följande:
    vi hörde honom prata och prata och helt plötsligt hade han petat in nappen och somnat, av sig själv. Glad och nöjd. Repris på den, tack!
    Byta bebis?

Smint
    Yngla har också bra gung i sin babysitter men skulle aldrig aldrig aldrig få för sig att somna där. När hon lessnar på att sitta i den blir hon mer och mer speedad och sparkar och sparkar så man tror att babysittern ska gå sönder.

Inatt fick jag mjölkstockning, igen! Fast det var verkligen en lightvariant för det har redan gått över, men så sjukt jobbig åkomma! Särskilt dumt på natten eftersom jag är gisslan hos Yngla och inte kan gå upp och pumpa eller inspektera läget för då vaknar hon. Ville inte tvinga maken att byta säng kl 4 på morgonen heller eftersom han måste upp strax efter 5... Men det löste sig som sagt ändå.
  • nennesjuttioåtta

Eller också var det hund-lukten.

• nennesjuttioåtta

Snaily – yeii, då får jag en liten bebis på riktigt! Men igår var hon ju jättemysig, Pricken gnällde ju högre och oftare än vad hon gjorde. Jag tyckte hon flinade mest hela tiden, och sen sov hon hoppandes. Du har ju fått in snitsen på gunget!

• snaily

Kattlucka med magnet låter som en obra idé...

Ojsan, skulle inte jag gå och packa innan Yngla vaknar?
    Ikväll flyr vi till syrran och sover där i två nätter och på söndag ska vi på Vår Första Husvisning!

• nennesjuttioåtta

Kanske ska packa lite, ska övernatt hos min syster inatt och sist vi skulle vara borta "bara en natt" så hade jag inga extra byxor med mig och efter en bajsinident som ett vulkanutbrott så var jag glad att jag åtminstone hade pyjamasbyxor med men det blir så dragigt att gå i nu när det knappt är plusgrader ute. 

• snaily

Nenne
    Ja, hon sover hoppandes även nu, i sjalen. Hade hoppats på att vi kunde sova tillsammans i soffan men det ville hon inte veta av, vagg och hopp och gung ska det vara.

De flesta som träffar henne förstår inte alls vad jag och maken "klagar på" då hon oftast är på väldigt soligt humör när hon träffar andra människor, tror hon är en riktigt översocial typ! Undrar om hon verkligen är släkt med oss...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!