• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2011-03-25 14:00:27 följande:
    Kanske ska packa lite, ska övernatt hos min syster inatt och sist vi skulle vara borta "bara en natt" så hade jag inga extra byxor med mig och efter en bajsinident som ett vulkanutbrott så var jag glad att jag åtminstone hade pyjamasbyxor med men det blir så dragigt att gå i nu när det knappt är plusgrader ute. 
    Härmis?!
  • nennesjuttioåtta

Just det – vilket mysigt hus, Snigel!!!! 

• nennesjuttioåtta
    snaily skrev 2011-03-25 14:02:53 följande:
    Härmis?!
    HAhahahah, tänkte faktiskt samma sak.
  • Lapinette

nenne - det har du ju rätt i (sälja vidare)! Fast just nu ger jag det vidare gratis här på BT (tipsen alltså) men jag har vänner bl a en fd kollega som ringer mig när de ska åka någonstans eller när hon står på Systembolaget.

snaily - vad skönt med flytten till landet. Har kokosen lagt ut snöbilder? Oj, måste nog gå in och kika.

• nennesjuttioåtta
    snaily skrev 2011-03-25 14:02:27 följande:
    Nenne
    Ja, hon sover hoppandes även nu, i sjalen. Hade hoppats på att vi kunde sova tillsammans i soffan men det ville hon inte veta av, vagg och hopp och gung ska det vara.

De flesta som träffar henne förstår inte alls vad jag och maken "klagar på" då hon oftast är på väldigt soligt humör när hon träffar andra människor, tror hon är en riktigt översocial typ! Undrar om hon verkligen är släkt med oss...
    Det är ju tur det, så det inte är tvärtom.  
  • Lapinette

Packa på ni! Själv ska jag kanske jobba lite?!

Lycka till på husvisningen snaily!

• nennesjuttioåtta

Lappis Vinkasse – komponerar din helg (bag-in-box göre sig icke besvär)

• Lapinette

Hmmm.. kanske vore något? Och så lite ostar och tryffelsalami ned i kassen också.

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2011-03-25 14:12:27 följande:
    Hmmm.. kanske vore något? Och så lite ostar och tryffelsalami ned i kassen också.
    Succé innan releasen!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!