• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • start september

Hattis, det går ingen nöd på mig! Gillar mitt jobb men gilar inte stress just nu och att jobba ikapp motverkarstress. Jag har sovit 11 timmar inatt och att koncentrera sig på vuxna saker och inte syseelsätta nu piggt barn efter en hel vecka hemma har viss charm också.

Fast det soliga v ädret ser fint ut där ute...

Tänk på sommartidsomställningen i natt hörni!

• Ore

Fru E: Hoppas, sådär litet i smyg, på att du och maken har fel, och att en glad överraskning väntar er. Jag vet dock statistiken för graviditet vid ivf, och det kan ju hända att det är som ni tror. Men det vore förbaskat tråkigt!

Lappis: Stolpskottskommentarer - så tråkigt!

Jag förstår inte heller varför biologin skulle vara så viktig i sammanhanget. Det är ju absolut inte det enda kriteriet för att älska någon, t.ex. är jag ju inte släkt med min man men älskar honom väldigt mycket. Tror inte att man älskar ett barn mindre än så. Och vad gäller likhet, så ser jag på lillkillen att många av de saker där han är lik sin pappa eller mig, är att han gör som vi. T.ex. vill sitta och läsa tidning vid frukostbordet, precis som vi. Älskar samma maträtt som sin pappa. Och det har ju ingenting med gener att göra?

september: Skönt med en ny kontroll vid RUL nästa vecka. Imponerad av att du fortfarande, iaf nästan, kan hålla det hemligt Särskilt som magen (väl?) börjar växa tidigare när det inte är första graviditeten...

Vickan: Hoppas du piggnar till mer, jag var synnerligen trött och hängig även efter att jag blivit "frisk" tidigare i veckan.

• start september

Och hur hemligt det nu är - många ser säkert men ingen frågar. Jag har mage, men är inte trådsmal alls och har pendlat i vikt tidigare. Klär mig gärna i lite större koftor eller hänger en sjal för och kör mycket svart.
    Mammabyxorna fick åka på för någon vecka sen iallafall. 16+5 idag, känns som det står lite stilla i tillväxt på magen just nu men tror att det var så fram tilll RUL sist också, då exploderade det.

• passionsblomman

Kolla! : www.brollopstorget.se/Forum-1-86/m3944746.htm...

Sådana här galna projekt gillar jag!

Kanske ska någon här i tråden hysa Andrew en natt längs hans resa?
    han springer tyvärr helt fel väg för att ha någon nytta av mig och min familj, men kanske någon annan trådis tycker det vore kul?

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • fru AM

Start september. kul att du är så nöjd med cityrocken! Det är jag också - fortfarande! Tror att det är 3 eller 4 år sen jag köpte min. Den håller sig så fräsch dessutom - man borstar av den lite bara efter en extra grusig dagishämtning. Eller som du säger - använder våtservett.
    JAg tror jag får minst en uppskattande kommentar i veckan angående rockens utessende. Lite kul!

I övrigt en grinig dag här hemma, kvällens gåbortsmiddag fick ställas in pga makens hälsotillstånd, barnen slåss om alla leksaker och jag är bara frustrerad. Snart är geléhallonen helt slut dessutom. 

• passionsblomman
    fru AM skrev 2011-03-26 14:12:22 följande:
    I övrigt en grinig dag här hemma, kvällens gåbortsmiddag fick ställas in pga makens hälsotillstånd, barnen slåss om alla leksaker och jag är bara frustrerad. Snart är geléhallonen helt slut dessutom. 
    Här är verkligen frågan vilket som egentligen är värst. Jag tycker slutet på gelehallonen.

Närå´, STACKARS maken med lunginflammasmurf (som smurferna säger) och stackars dig att vara Fru Strerad, som Piggan sa.

Själv kan jag inte göra ett skit av allt jag vill ta itu med, med hostan som sliter inälvorna ur kroppen.Snoret rinner dessutom som på ett dagisbarn ur näsan. Skitfräscht! Kratta gräsmattan , bära ved, ta min promenad...GLÖM!
    *också FruStrerad, helt utan att ens vara Fru*

Men badat hunden har jag. Jo, för de där oljiga dropparna han ska ha i öronen 2*/dag får honom att se helt bedrövlig ut. Trots att det är mitt i kuren , stod jag inte ut, utan badade honom. Han tyckte det var en usel idé och kämpade sig helt slut mot schampoo, balsam, badkar och fön. Nu sover han helt nockad i soffan, men han är vit och fluffig igen åtminstone. *nöjd*
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • viktualia

skönt att läsa om andra som är griniga! för tittar man ut genom fönstret så är vädret provocerande vackert. Hela lilla familjen sov 1,5 h på förmiddagen. Just nu var tanken att ta tupplur nr 2, men det lyckades inte jag med... alltså drog jag till soffan och datorn...

har pallat att ta bilen till Ica och handla med Trollet som medhjälpare. Under tiden lyckades maken dammsuga huset - behovet var mer än skriande...

September - det där med 5 vab-dagar känns det som vi gått igenom här också... dvs en massa dagar när det fanns jobb att göra som jag inte kom åt att fixa med. Inte helt lätt att jobba deltid och dessutom vara suk när det är dags för mig att jobba.. ehum... Min jobbinsats igår innehöll i alla fall att jag fixade en attgöra-lista så att jag inte ska tappa bort en massa mellan varven. Insåg dock nyss att det finns fler saker till den listan. Bl.a. ska jag snart föreläsa på universitetet igen och jag måste uppdatera mina slides....

• viktualia

PB - fniss fniss! läste om springargalningen... han passerar ju inte här heller.. men underhållande projekt! Har en bekant som paddlade Blå bandet (ett varv runt Sveriges kust) förra året... hå och hej....

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!