• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

Varit duktig och utfört månadens tråkiga uppgift att betala räkningar medan jag väntar på att maken kommer hem, mästare på att bli sen och missa tåg tyvärr. Men har Så ska det låta att roa mig med och te.

Senaste nytt om FET:en är att vi inväntar td,  kliniken ville inte ge några rekommendationer utifrån ett blodprov dvs även om det visat det ena eller det andra så får vi fortsätta med alla hormoner och då spelar det ingen roll känns det som. Så historien fortsätter.........känner noll och inget och förutsätter att jag är ogravid tills motsatsen är bevisad, orkar inte fundera hit och dit.

Vickan-usch vad trist det är att vara sjuk KRAM!

• Fru E

Lappis- både jag och  maken bröt ihop lite i måndags så toppen av hoppet har tagits av och nu lever vi som vanligt i vardagen. Det får bli som det blir helt enkelt. Vissa dagar är lättare att ta sig igenom än andra,ibland känns det tom ok att det inte blir något denna gång och andra vill man helst bara gömma sig.

Snorkis-så en liten tjej till GRATTIS

• Snorkfröken77

Tack EA för grattis (det betyder mycket att du skriver det). Blev så orolig när du inte skrivit något på ett par dagar. Förstår att det är tungt nu Massor med kramar till dig! Och du jag håller tummarna stenhårt! Det är ju er tur nu.

Lappis - Förstår att du blir förbannad! Tror även det skulle vara nyttigt för de där människorna om du visade det, jag fattar inte vad det är för fel på folk?! Jag hoppas verkligen ert barn får komma till er snart! Gud vilken gråtfest (av lycka) det kommer bli i tråden när ni får ert besked om att just er barn väntar på er!  Hjärta

• passionsblomman
    Snorkfröken77 skrev 2011-03-25 22:07:12 följande:
    Gud vilken gråtfest (av lycka) det kommer bli i tråden när ni får ert besked om att just er barn väntar på er!  Hjärta
    Verkligen! Jag såg en liten slutsnutt av någon dokumentär igår, där de filmade och meddelade "titta, nu har vårt barn kommit" och så höll mamman upp sin dotter, som skrattade mot henne. Det var också ett asiatiskt barn och där satt man med tårar fulla ögonen och tänkte "snart blir det Lappis, snart snart..." baaa!

Förresten lär det bölas rätt friskt den dagen vi får veta att Leffelina är här också, för den delen.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • MSW

Kramar till lappis som stött på ogenomtänkta människor!

kramar till fruE som känner att det är kört! (fast jag håller såklart tummarna för att det inte är det) när är TD då? Är det två veckor sen du fick tillbaka det nu på tisdag?

kramar till alla andra också!! hattis: tackar som frågar.. Fr.o.m. i torsdags så har jag börjat känna mig piggare på riktigt.. Men är fortfarande inte helt pigg.. Men nu har jag klarat av praktiken iaf, och nu är det helg!

• viktualia

Kängu..... påminn mig inte... ångesten ligger lagom utanpå... (det hade gått 38 timmar). Igår kvaddade vi i sängen hela familjen. Somnade 19.55 och vaknade 6.15. Inte pigg. Jag VET att jag har mig själv att skylla... och som sagt.. värsta ångesten är om kollegorna blir smittade...

Kram till EA och MSW!

Själv ska jag fundera på hur jag ska ta mig igenom denna låååånga lördag... gäääsp...

• start september

Kram til FruE - håller tummarna stenhårt. Åh vad jag vill att ni ska bli glatt överraskade.

Lappis, fy för sådana människor. En stor anledning till att jag hållit tyst med mina missfall och eventuella syskonplaner även i familjen är just dessa kommentarer.

Här är det helg jobb för att ta ikapp efter veckans 5 vabbdagar, Även om man delar så tålde min kalender inte det men det är bara att bita ihop.

Har berättat för min chef men vi håller tyst till efter RUL som är nästa måndag. Min rumskompis bara log när jag berättade för henne lite i smyg igår, hon ser ju allt mitt småätande så hon hade väl greppat i vecka 5 antar jag. Jag har en mage som är lite svår att dölja så det får vara en offentlig hemlighet ett tag till.

Tack AM för tipset om Bergans Cityrock! Jag känner mig så fin både på affärsluncher och på dagishämtning och magen ryms so far jättebra. En fläck förvann med en våtservett - briljant.

• Hattis

Vilken härlig dag! Ha, död åt sumpiga grus- och hundbajsövertäckta snöhögar, med sol ska de tas! Typiskt nog kommer vi inte att vara utomhus särskilt mycket utan istället sitta i en bil, men men, men kan känna för det också

Vickan - 38 timmar låter ju ändå ganska safe, särskilt om man är lite försiktig, tvättar händerna etc. Förhoppningsvis har du inte lagat mat åt en hel hockeyturnering med killar som några råkade göra förra helgen med 200 magsjuka hockeykillar som följd.

Lappis - lösa sig.... om de menade att det skulle vara bättre med att ett biologiskt barn blev till under adoptionsprocessen, det får mig lite att undra om det inte var en man som sa det också. Inte direkt drömsitsen att bli gravid när man väntar på att ta emot ett annat barn, förutom det känslomässiga - bara alla kroppsliga eländen som mer eller mindre brukar följa en graviditet  - det låter NATURLIGTVIS inte som något som "löser sig" direkt utan som något som skulle krångla till tillvaron. Jösses vilken kommentar. Det är kanske så att PB har rätt ändå.

EA - jag intar nu rollen som allmänt påfrestande supporter som tagit lite för mycket ur fickpluntan och hejar entusiastiskt trots att laget ligger under med 7-0 i slutminuten. Jag håller fortfarande tummarna och skickar en kram.

Hoppas att det går uppåt nu då, MSW!!!

Sweet - Vilka upptäckter din pappa fick göra! Och vilka besked att lämna sedan! Tänk att dölja en sådan sak för alltid. Undrar om man inte förtränger sanningen efter några år. Känner mig verkligen lyckligt lottad att jag lever med en man jag älskar och att det är vi två som ska ha barn ihop.

• Hattis

September - fem vabdagar måste vara tungt även om man delar! Låter obeskrivligt jobbigt att jobba ikapp, själv ligger jag minus på flexen på grund av att jag bara inte orkat jobba heldag. Och även om jag börjar bli piggare (och därmed oroligare) så låter en halv vecka oöverstigligt (vilket det inte alls vore för ngt år sedan). Skönt med RUL så snart!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!