• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

hejhej!
    Nu har snigelfamiljen (halva, utan korv) åkt hem. Trevligt, trevligt – och gott fika hade de med också! Promenaden blåste bort, herrejäklar, vad det blåst! Nu verkar det ha avtagit något men det är ändå skrammel av soptunnor, snöskyfflar och grannens Fiat som far omkring därute. Yngla är verkligen ursöt, log mest hela tiden (utom när hon sov). Solig

Åh, jag skulle gärna åka utomlands för skattepengarna, men jag vet inte om vi skulle komma så långt. Vad jag anser är mycket pengar är ju en lunch för en annan. Men NYC skulle jag gärna vilja se snart igen, och gärna innan Sweetie flyttar därifrån! 

• fru AM

Men vilket o-drag det var härinne då? Var är alla? Ute och sätter sprätt på skatteåterbäringen?

• kängu

Hej AM! Nejdå ingen skattebäringsshopping här inte. Har precis vinkat hejdå till "monna" som varit o hälsat på.

• Hattis

Jag är här, har inget e-leg och inte fått ngt besked i pappersform heller *gnager på naglar*

Grattis till så bra KUB Izzie

Och grattis till inlämning Sweet, gud vad sköööönt det är att leverera deadlines. Fast jag kan inte ens föreställa mig hur skönt det måste kännas att slutleverera en vetenskaplig artikel, yays. Du vet att jag är så impad!

Lappis - är lätt avis på din Italienresa! Så sent i maj lär det vara fantastiskt vackert och jättevarmt väl?

PB - Gaaaah, vad frustrerande! Att det bara måste komma en polisbil just där, just då i just ett sådant ärende. Vad är sannolikheten för det kan man undra. Nog med otur nu! Vår och värme och sol och goshund istället!

Mugglan - hm, det lät inte så lite intressant med belly bandit, var tvungen att kolla vad det var för något. Förhoppningsvis kommer jag också att behöva en sådan! Låter klart värt pengarna iaf.

Håller tummarna för att inte Trollet blir sjuk!

Och MSW - hur mår du?  

• viktualia

Här är jag! har ett litet härj med att ta hand om de båda sjuklingarna här... den stora behöver jag mest påminna om att han behöver dricka mer vatten. Den lilla ska man mest ha tålamod med... MEN nu sover båda!! Så nu är det lugnt och fridfullt här!

• Parnassia

Kastar mig in bara för att svara på frågan om var vi ska. Vi ska till Korea.

Krya på er alla sjuklingar! Det finns en ände på eländet. Våren är enligt säkra källor på väg. Här har båda lärkor och tranor skådats.

Kram och god natt! Nu ska jag gå och lägga mig BREDVID maken, inte bara i samma hus utan i samma rum och i samma säng.

• Lapinette

Hattis - vi åker i april så jag vet inte hur varmt det är.

Parnassia - va, ska ni till Korea?!! Nu blir jag nyfiken. Tell me more (om du inte vill outa här så får du gärna inboxa mig).

• Lapinette

Men jösses, vad gör ni? Arbetar, sover eller???

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!