• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Hattis

Just det, korvsnigeln inte att förglömma!

• Izzie

Tittar in snabbt bara för att säga att allt gick toppen idag! Pyret var så fin och vi fick titta länge och väl för att BM skulle få en chans att mäta i rätt vinkel. Så söt! Det lever verkligen någon därinne! Känner mig så glad och tacksam! Vi fick låg sannolikhet gällande siffrorna också så det känns bra. Egentligen var jag inte mest nervös inför siffrorna utan mer för att veta att hjärtat slog och att allt såg bra ut. Och det gjorde det ju! Heja pyret!!

• nennesjuttioåtta

*gäsp*
    Nä, dags att knoppa. Jag ska väl vakna igen om ett tag. Hahah, strategin att maken nattar om har ju kantrat eftersom han inte vaknar av vrålet. Men jag slår på autopiloten, värre är det när katten gnager kablar, pillar rullgardin, sätter snurr på kartan, letar nappar under kudden, klösa sänggavel och inte kan bestämma sig vart hon vill ligga (under täcket, eller ovanpå? Vid mina ben eller makens mage, vid mitt huvud eller makens knäveck eller mellan mig och Pricken (synnerligen svårammat) och däremellan övriga aktiviteter (se ovan).

• nennesjuttioåtta

Izzie - Vad skönt att allt såg bra ut - Heja Pyret!

• sweetstreet
    nennesjuttioåtta skrev 2011-03-23 22:03:03 följande:
    wohoo jag får också tillbaka en hel del på skatten, det hade jag inte räknat med. Åååh herregud, what to do WHAT TO DOOO!??!
    KOM HIIIIT!!!!
  • sweetstreet
    Izzie skrev 2011-03-23 22:28:18 följande:
    Tittar in snabbt bara för att säga att allt gick toppen idag! Pyret var så fin och vi fick titta länge och väl för att BM skulle få en chans att mäta i rätt vinkel. Så söt! Det lever verkligen någon därinne! Känner mig så glad och tacksam! Vi fick låg sannolikhet gällande siffrorna också så det känns bra. Egentligen var jag inte mest nervös inför siffrorna utan mer för att veta att hjärtat slog och att allt såg bra ut. Och det gjorde det ju! Heja pyret!!
    Härligt!!
  • sweetstreet

Smint,
    hoppas verkligen det har vänt nu!!!!

• sweetstreet

Hattis,
    tänk att du ahr kommit till v 15 redan! Jehoo!  

• sweetstreet

Snorkis,
    vadå???
    Vad är det för fel på Leffelina???????  

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!