• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Ahhh.. blev lite orolig där! Då ses vi snart!

• Lapinette

Själv har jag inte tid att hänga här då jag letar hotell i Rom.

• fru AM
    Lapinette skrev 2011-03-24 11:18:47 följande:
    Själv har jag inte tid att hänga här då jag letar hotell i Rom.
    Ah! Trevligt besvär! Ses snart!
  • muggles
    Hattis skrev 2011-03-23 21:55:23 följande:
    Muggles 15 + 0 idag! Om fem veckor har jag rulat och kanske fått en liten mage, vem vet. Som Izzie så bra beskrev det, detta är verkligen spökveckor! Har hört att vissa får klåda på magen när den växer. Min mage växer ju inte men däremot tuffsingarna, (rätt rejält!) och där kan jag checka av klåda som symtom. Trodde jag inte för ett par veckor sedan. Å andra sidan så har jag ju haft höga prolaktinvärden så det som inkluderar mjölkfabriken ger jag inte mycket för i symptomväg. Maken är road hur som helst iaf.
    Aha, då förstår jag att du inte fått mage än Den kommer var så säker...

Jag har snart slösat bort halva dagen och på eftermiddagen är det vår första träff med tvillinggruppen här i stadsdelen (MVC ordnar för det har aldrig varit så många tvillingar på gång samtidigt förut tydligen).

Maken har fått en jättebra bonus i år, gött. Då är täcker det diverse väggar, tvillingvagnar mm och så har vi ändå kvar vår buffert inför föräldraledigheten (nu när räntan är på väg upp lär den behövas).

Men VAR är Lappis? Har jag undrat i flera dagar nu. Är det så tråkiga ämnen nu igen?!
  • Lapinette

mugglan - se ovan . Har inte tid att hänga här eftersom vi avbokat vår Japanresa och istället boka in oss till Rom och Toscana. Måste leta hotell istället .. vilket jag håller på att bli tokig på! Attans vad dyrt det är för att få en hyfsad standard!

Sen så blir det så att jag inte orkar läsa ikapp och därmed inte alls hänger med om vad ni pratar om eller vad som hänt. Kan inte ens kalla mig för smygläsare.

• muggles

Ah, där var hon ju! *vinkar*

Izzie: skööönt med siffrorna! Grattis!

Sweet: grattis till inskicket! (End note - vad är det och hur kan det ta 6h att fixa? )

Jag har kommit på ett samband: om jag inte gör ngt vettigt alls en dag utan bara ligger hemma och vilar så har jag inte speciellt ont i fogarna alls på natten. Hade tänkte åka och ta en fika med jobbet igår som enda aktivitet men så låg jag så skönt i soffan så jag sket i det, och natten var rätt hyfsad.

Idag har jag beställt en Belly Bandit - haha, fåfänga mig! Tänkte det kunde vara värt att prova en quick fix av magen inför sommaren och se om jag kan ha bikini i sommar el om jag måste köpa en tankini (heter det väl?). 695 pix kostade den så det var det värt tycker jag. Maken kommer himla med ögonen men...

• muggles

Lappis: Rom och Toscana låter inte som en helt oäven ersättare till Japan!!!

Parnassia: skönt att nätterna ser ut att gå åt rätt håll! Vart går er Asienresa?

• Lapinette

mugglan - kom på idag att jag hade glömt bort Korsika som alternativ. Lite för sent nu för flygbiljetterna är bokade och betalda. Toskana och Rom blir säkert bra .. är bara så trött på att leta hotell som hinner bli fullbokade innan jag ens hunnit prata med maken.

• Ore

Hoppas hotelljakten går bra, lappis! Rom och Toscana låter suveränt

Izzie: Härligt med bra siffror!

Mugglan: Är Belly Bandit en sån där som ska dra in magen snabbt efter förlossningen? Kan ju vara trevligt, inför badsäsongen. Eftersom jag fick lillkillen i November, så hade jag ju tack och lov tid på mig inför bikinivisning...

Sweet: Grattis till att ha skickat in artikeln, hoppas du fick i dig någon ordentlig (och god!) mat efter den "svältdagen". Måste hinna äta under dagen! *hytter med fingret*

Kommer precis från jobbmöte, min avdelning har höjt produktionen rejält, med ca 14%, vilket ger en trevlig ekonomisk effekt när man sätter pengar på det Nöjd och glad över det, men litet surt är det att det som blivit "årets projekt" de senaste 5 åren eller så, nu blir överglänst av mina kollegors projekt, som är ÄNNU bättre. Och jag fick mest bara ett litet omnämnande att "ja, de hade ju inte kunnat förbättra sig om inte Ores avdelning hade gjort sin förbättring". Nåja, bättre än inget, antar jag...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!