• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman

*host host host*

Jaha, då vet vi nu vad vi ska göra med "alla pengarna vi har" nämligen åtgärda SJU punkter på bileländet som verkligen inte gick igenom den besiktning vi nu kom iväg på. Bromsok och annat kul.

Jaja.

Iallafall, så skulle jag fråga, Nenne? Vad var det för special och extra särskild kattlucka ni skaffade till Nancy? Visst var Sweet på något sätt inblandad i den? Alltså ni köpte den från Amerikat? Är ni nöjda? Vi behöver verkligen fixa en kattlucka. Sen. När vi har betalat bilen. Och veden. och...

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • smint
    muggles:: Härligt med v 31

AM: Lycka till på din storhandling, ikea en lönefredag låter jobbigt, men åker man tidigt så

Tror det är ett smart val att ha dottern ledig måndagar istället för frdagar, nu hinner jag städa och handla inför helgen medans hon röjjer på fsk. Hugo är nöjd och somnar i babysittern när dammsugaren åker på

Glad för att i kväll kommer vår nya dammsugare med posten, har beställt en elextrolux ergo rapido elller vad dom heter, så man kan  dra av snabbt i köket och hallen ,trappen utan att behöva dra fram den stora dammsugaren. 

ikväll blir det hemmagjord sushi tror jag får se om vi lyckas. 

PB: Trist med bilen och alla kostnader...

fick tillbaka en del på skatten välkommet när man är f-ledig.

Svinkoppor är apäckligt, T har inte haft ngra men har sett barn på jobbet med det.. 

Ore: Vet att det finns sådan sandlåda du pratar om på br leksaker. Grannen bredvid oss fick en annan variant av sin farmor i våras, en  trä med bänkar som fälls upp i locket. den kan du också sätta vart du vill. i med lite plast i botten och sedan sand. Mycket smidig och fin(om nu en sandlåda kan vara fin )

såhär ser den ut.

www.jabo.se/produkter/lekstugor-sandlador/sandlada-med-bank/ 
  • nennesjuttioåtta

sitter och lugnar ned mig efter att ha upptäckt att Biltemas maskeringstejp precis förstört våra nya tapeter i köket.  

Todilo, va händer en fredag som denna annars? har ni blåst bort?

Lapinette – Du borde starta resebyrå. Lapinettes glam och romansresor

Fru E Tänker på dig! 

PB – jag ska kolla vad den heter, den är iaf väldigt bra. Det finns en annan sort som man inte behöver bricka i halsbandet till (den är ganska stor) men vår katt hade fel sorts chip i nacken för det. Återkommer!

• snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2011-03-25 13:23:32 följande:
    Todilo, va händer en fredag som denna annars? har ni blåst bort?

Lapinette – Du borde starta resebyrå. Lapinettes glam och romansresor

Ja, vi har nästan blåst bort, fast tog oss hem till slut och kurar nu ihop oss under en stor sjal.

Åå, den resebyrån vill jag också resa med, när jag blir stor och rik!
    Får faktiskt tillbaka en skvätt på skatten, tjohooo! Välbehövligt för en utfattig mammaledig som jag.

Nenne - skräp med tapeterna! Stäm Biltema!
  • Klockarbol

*stoppar in näsan här också fast lunchen är slut för länge sen...*

Ja, det är tråkigt att läsa lagtexter!

PB - om kattlucka. Jag vet inte vad du har tänkt deig för typ men jag har en sån här:

http://www.petdoorsonline.co.uk/acatalog/Online_Catalogue_Small_Complete_Flaps_16.html

nummer 2 uppifrån Staywell 720 för katter och små hundar upp till 7 kg

Den ligger i ett skåp i sin låda, omonterad... Skulle ha monterats in till farstun men katten blev hemmatad till en granne nere på gärdet så den behövdes inte sen...

Vill du ha den så skickar jag den gladeligen till dig

• nennesjuttioåtta

Du kan ställa in så att katten (katterna) antingen kan gå in och ut, eller bara in (om ni åker iväg och vill ha dem inne) eller bara ut. Du ser även på displayen om katten är inne eller ute (kan ju bli fel ifall att du släppt ut den genom vanliga dörren, men då vet man ju det). Det enda är väl att den låses inte upp förrän katten trycker på dörren, hade varit bättre om den låstes upp när hon var någon dm ifrån. Men det där lär de sig ju, fast Nancy är lite trögfattad så ibland har hon inte tålamod att vänta på att den låses upp utan hon kikar ut men trycker inte på luckan och sen tjatar hon på en att man ska öppna dörren åt henne. 

• snaily

PB
    FY vad mycket trista och onödiga utgifter det blev för er! Eller ja, laga bilen kanske inte är direkt onödigt, men jag tycker alltid det känns som att alla pengar som går till bilen är på något sätt onödiga. Antagligen tror jag innerst inne att det är gratis att äga bil och så är ju inte riktigt fallet tyvärr.

Fru E
    Hörde att din klinik satt testdatum långt in i en avlägsen framtid (typ), fasen vad jobbigt!! Hoppas du håller ihop, kram!

Smint
    En bebis som kan somna i babysittern?! Byta?

Izzie
    Grattis till bra KUB!

Har bara slarvläst ikapp (igen!) så minns tyvärr inte mer i nuläget...

• nennesjuttioåtta

Snaily – tur vi inte tog en promenad, vi hade ju kunnat landa vart som helst! Okladdkakan smakade gott idag med!
    Vi har klagat hos Biltema så nu ska vi fota och reklamera och fanimej ha hit en målare som gör om hela den väggen.  

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!